شوک بزرگ به پرسپولیس / بازیکن ازبک دیدار با تراکتور و الهلال را از دست داد جزئیات سقوط هواپیمای نظامی در کبودراهنگ: ۲ خلبان هواپیمای دچار صدمه جزئی شدند آتش سوزی گسترده در بیمارستان «مفتح» ورامین پرسپولیس با سرمربی ترک به توافق نهایی رسید / پیشنهاد ۲۰۰ میلیارد تومانی یک روز عزای عمومی در ترکیه به‌دلیل حادثه آتش‌سوزی دعوت علی‌اف از پزشکیان برای سفر به آذربایجان سبزی خوش عطری که مانند مولتی‌ویتامین عمل می‌کند رسانه عبری: ترامپ از قطر انتقام خواهد گرفت بن فرحان: باید از وقوع جنگ میان ایران و اسرائیل جلوگیری کنیم مسکو: ۷ پهپاد اوکراین بر فراز کریمه منهدم شدند داور بازی ذوب آهن و پرسپولیس محروم شد حمایت عربستان از حکومت جولانی / بن فرحان به بیروت می‌رود پسر قاضی مقیسه: قاتل منافق به بهانه عمل جراحی، برای آموزش ترور رفته بود العربیه: حماس برای اولین‌بار پس از ترور السنوار جانشین او در غزه را معرفی کرد تست موفق آمیز جدیدترین تسلیحات و موشک‌ها در رزمایش ارتش

آخرین اخبار تبدیل وضعیت آموزش و پرورش

آموزش و پرورش چندین گروه نیروهای غیررسمی مانند نیروهای حق‌التدریسی، سوادآموزی، پیش دبستانی، خرید خدمات آموزشی و نیروهای غیرانتفاعی دارد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 19
کد خبر: ۱۲۶۹۴۲

به گزارش راهبرد معاصر عضو کمیسیون آموزش مجلس از در دستور کار قرار گرفتن طرحی خبر داد که نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش تبدیل وضعیت شوند.
آقای محمد وحیدی گفت: نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش تا حدود سال ۹۲ تعیین تکلیف شدند اما پس از آن بلاتکلیف هستند و قانونی برای جذبشان وجود ندارد؛ طرح پیشنهادی موجود در کمیسیون آموزش، فرآیند جامعی را برای جذب معلمان آموزش و پرورش می‌دهد تا به سنوات خدمتشان ضریب داده شود.

تا پیش از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چند طرح مربوط به استخدام و تعیین تکلیف نیروهای آموزش و پرورش داشته که بخشی از آنها رسمی نیستند. قانون نظام رتبه بندی معلمان هم که اسفند پارسال تصویب شد، رتبه بندی را تنها برای نیروهای رسمی انجام می‌دهد.

آموزش و پرورش چندین گروه نیروهای غیررسمی مانند نیروهای حق‌التدریسی، سوادآموزی، پیش دبستانی، خرید خدمات آموزشی و نیروهای غیرانتفاعی دارد.

در طرحی که آقای وحیدی درباره آن توضیح داده، وزارت آموزش و پرورش باید تنها از دو روش نیروهای انسانی خود را در حوزه‌های آموزشی، پرورشی، مربی‌گری، فنی و حرفه‌ای و مهارتی استخدام کند.

«پذیرش دانشجو معلمان به عنوان متعهدان به خدمت در وزارت آموزش و پرروش از آزمون سراسری» و «تأمین باقی مانده نیاز وزارتخانه از آزمون استخدامی و گذراندن دوره یک‌ساله دانشجویان خارج از دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی» به عنوان روش‌های استخدامی اعلام شده.

در بخشی دیگر از این طرح، حق التدریسی‌ها و معلمان خرید خدمات آموزشی، آموزشیارها و آموزش دهندگان در نهضت سوادآموزی، معلمان و مربی‌های مدرسه‌های غیردولتی، برون سپاری، مربیان پیش دبستانی و مربیان قرآن که به هر گونه‌ای در امور آموزشی و تربیتی با وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، ضریب امتیازشان تغییر می‌کند.

بر اساس طرح پیشنهادی، به این گروه‌ها در ازای یک سال سابقه فعالیت تمام وقت، یک و ۵ صدم به ضریب امتیاز تعلق می‌گیرد و به ازای هر سال سابقه بیشتر، ۵ صدم و تا حداکثر ۵ سال، اضافه می‌شود.

همچنین در این طرح به ازای هر سال سابقه خدمت، یک تا حداکثر ۵ سال به سقف سنی پذیرش معلمان افزوده می‌شود که البته، نباید از ۴۰ سال تمام بیشتر باشد.

داشتن حداقل سن بیست سال تمام‌و حداکثر چهل سال برای استخدام رسمی و برای متخصصین بامدرک تحصیلی دکتری چهل و پنج‌سال .

مجلس پیش از این استخدام معلمان حق التدریسی، خرید خدمات، پیش دبستانی و نهضتی را تا ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۱ تعیین تکلیف کرده بود اما پس از این تاریخ، تعیین تکلیفی صورت نگرفت.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس ۲۵ خرداد ماه پارسال از تصمیم این کمیسیون برای تعیین تکلیف معلمان وارد شده از سال ۹۱ تا ۹۹ خبر داده بود.

آقای مهدی اسماعیلی گفته بود قانونی استخدامی برای این گروه‌ها از سال ۹۱ به بعد وجود ندارد و برای تعیین تکلیف قانونمند، دستورالعمل می‌خواهد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد حدود ۲۵۳ نفر معلم که پس از ۲۶ مهر ماه ۹۱ تا پایان همان سال وارد آموزش و پرورش شده‌اند، از تعیین تکلیف جا مانده‌اند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار