به گزارش راهبرد معاصر شبکه اجتماعی جدید BeReal که به سرعت در میان دانشجویان غربی به محبوبیت رسیده، با ویژگیهای خاص خود در حال تبدیل شدن به رقیب و جایگزینی برای اینستاگرام است. این اپلیکیشن روزانه در زمانهای غیرمنتظره به کاربران خود نوتیفیکیشن ارسال میکند و از آنها میخواهد که ظرف دو دقیقه عکسی تهیه کرده و آن را به اشتراک بگذارند.
شبکههای اجتماعی فعلی شرایطی پیدا کردهاند که کاربران بهراحتی نمیتوانند هر چیزی را در آنها منتشر کنند. همه ما مخصوصا در اینستاگرام بهترین خودمان را به نمایش میگذاریم و مدتها روی هر پستمان فکر میکنیم. اما شبکه اجتماعی جدیدی که به تازگی بین جوانان محبوب شده، خلاف این قاعده را در پیش گرفته است.
کاربران BeReal هر روز در یک زمان غیرمنظره نوتیفیکیشنی دریافت میکنند که به آنها گفته میشود دو دقیقه وقت دارند تصویر خود را به اشتراک بگذارند. اگر پست دیرتر از دو دقیقه منتشر شود، BeReal روی پست علامتگذاری میکند تا بقیه بدانند که فرد احتمالا زمان بیشتری را صرف انتخاب سوژه و انتشار آن کرده است.
پلتفرم BeReal فیلتر یا لایک ندارد. ایده این شبکه اجتماعی این است که کمترین زمان را در اختیار کاربران قرار دهد تا پستها دستکاری و از پیش آماده نشوند. پلتفرم «واقعی باش»، همانطور که از نامش پیداست، از شما میخواهد همان چیزی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید که واقعا پیرامون زندگیتان وجود دارد. در توضیحات این اپلیکیشن آمده است: «BeReal زندگی است، خود زندگی و زندگی فیلتر ندارد.»
شرکت پشت BeReal در پاریس قرار دارد و توسط «کِوین پیرو» و «الکسیس بریات» تاسیس شده است. این شرکت سرمایه خود را از چند کمپانی آمریکایی از جمله «اندرسن هوروویتز»، «اکسل پارتنرز» و «دیاستی گلوبال» جذب کرده است. اولین جذب سرمایه این شرکت به مبلغ 36.6 میلیون دلار در ماه ژوئن 2021 انجام شد.
ایده ساخت این شبکه اجتماعی ظاهرا زمانی به ذهن الکسیس بریات رسید که او از تماشای زندگی غیرواقعی اینفلوئنسرها خسته شده بود. این اپلیکیشن در سال 2020 منتشر شد و اولین بار در فرانسه به محبوبیت رسید. BeReal از چند ماه پیش به دانشگاههای آمریکا راه پیدا کرد. اطلاعات شرکت «سنسور تاور» نشان میدهد که این برنامه در بازه زمانی ژانویه 2021 تا فوریه 2022 نزدیک 4 میلیون بار روی اپ استور و گوگل پلی دانلود شده و حدود 30 درصد از دانلودها مربوط به فوریه 2022 بوده است./دیجیاتو