به گزارش راهبرد معاصر؛ رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در استودیو خبر ۲۰ با اشاره به این که طرح رتبه بندی معلمان ابتدا در سال ۱۳۷۱ شروع شد و در سال ۱۳۹۹ در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و سال ۱۴۰۰ برای اجرا در مجلس نهایی شد، افزود:اکنون این آیین نامه تدوین شده و تنظیم وارائه به مجلس شده است.
وی ادامه داد: در این طرح کیفیت بخشی آموزشی و رضایت شغلی معلمان و نگاه به معلم به عنوان یک هیات علمی در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، افزود: قبلا طرح شامل معلمان فعال در آموزشگاهها بود، ولی اکنون دایره شمول آن بالا رفته و همه کسانی که در آموزش و پرورش فعالند مانند معلمان شاغل در گروه اداری وهم معلمان فعال در آموزشگاهها را شامل میشود.
وی، مدرسه محوری و محوریت بودن شورای معلمان و اینکه دیگر ارزیابی بصورت متمرکز نیست وخود معلم اطلاعات را وارد سامانه میکند و محوریت شورای معلمان است را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: اصلاحات این طرح با نظر مدیران مدارس انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به این که بیست و دومین نوع این آیین نامه با اصلاحات نظر معلمان تدوین شده، افزود: این طرح دوسال ضمانت اجرایی و قابلیت بازنگری دارد و این که در احکام معلمان با عناوین مختلف استادیار معلم، دانشیار معلم و… نیز درج میشود./ جامعه 24
مدرک دکترا را باید بردارند چون معلمان اکثرا لیسانس جذب میشوند وذهن معلم را تا ده سال به طرف درس خودش میبرند و از حق دانش آموز ضایع میشود ،، تالیف کتاب را باید بردارند معلم نویسنده نیست پژوهش گر است آن هم پژوهش گر کلاس و کتابهای حوزه تدریس .خودش .معلم نمونه کشوری برای مقایسه را باید بردارند ..معلمان نمونه کشوری و بسیار خاص هستند
اولا گرفتن مدرک دکترا برای معلمان لیسانس که تدریس دارند بسیار سخت است و ده سال ذهن معلم را برای گرفتن مدرک میبرد و معلمان نمونه کشوری بسیار خاص هستند. این دو گزینه باید برداشته شود سقف رتبه بندی باید تجربه و مقایسه با معلم نمونه استانی نهایتش و مدرک نهایت فوق لیسانس و مقاله و پژوهش در مورد تدریس و دانش آموزان ودر مورد کلاس باشد و ضمن خدمت و پژوهش و غیره