دولت لبنان بار دیگر از پارلمان رأی اعتماد گرفت اعلام ورود صد‌ها دروزی از مناطق اشغالی به داخل سوریه زلنسکی: اگر تسلیحات دوربرد دریافت کنیم آماده اقدام هستیم ادعای دادستانی فرانسه علیه بشار اسد و ۲۰ مقام سابق سوریه اخراج مهاجران از خاک آمریکا به یک کشور آفریقایی واکنش وزارت خارجه به بازداشت اتباع ایرانی مقیم آمریکا رایزنی وزیران امور خارجه ایران و چین نشنال‌اینترست: الجولانی برای حفظ حکومت خود تروریست‌ها را جذب ارتش سوریه می‌کند سرپرست جدید سرکنسولگری افغانستان در مشهد کار خود را آغاز کرد موج گرمای شدید در اسپانیا جان بیش از ۱۰۰۰ نفر را گرفت درخواست عراقچی از شانگهای برای حمایت از ایران در برابر تجاوز آمریکایی-صهیونیستی ادامه بارش‌های سیل‌آسا در پاکستان؛ ۱۱۱ کشته و صد‌ها زخمی تاکنون سفارت ایران در لبنان: شایعات درباره ناامنی در کشور، جنگ روانی اسرائیل است السودانی: ایران کشوری مهم در منطقه است و روابط راهبردی عمیقی میان ماست لاوروف در دیدار با عراقچی: زمان گفت‌و‌گو با ایران درباره تحولات فرارسیده است

بحران سوخت کشتی در شمال‌غرب اروپا به علت تحریم‌های روسیه

شمال غرب اروپا، پس از درگیری‌های اوکراین و تحریم‌های روسیه، با کمبود سوخت کشتی مواجه است به طوریکه کشتی‌ها به میزان زیادی برای تامین منابع، به جای دریای بالتیک به مرکز هلند-بلژیک تغییر مسیر می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 24
کد خبر: ۱۳۰۶۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، شمال غرب اروپا، به علت درگیری در اوکراین و تغییر جریان تجارت، با کمبود سوخت کشتی مواجه است به طوریکه کشتی‌ها به میزان زیادی برای تامین منابع، به جای دریای بالتیک به مرکز هلند-بلژیک می‌روند.

به گفته اسوند مولهولت، مدیرعامل شرکت تامین کننده سوخت «مونجاسا گروپ»، در مرکز تجارت نفت آمستردام-روتردام-آنتورپ، بنزین دریایی که در صنعت به عنوان MGO شناخته می‌شود، دچار کمبود است.





مولهولت گفت: «این محموله‌ها در منطقه در دسترس نیست.» کشتی‌هایی که پیش از درگیری روسیه و اوکراین، سوخت با سولفور پایین MGO در منطقه بالتیک دریافت می‌کردند، اکنون به میزان زیادی برای تامین سوخت بیشتر به مرکز هلند-بلژیک می‌روند.

اثرات جنگ در بازار‌های انرژی موج می‌زند و بسیاری از شرکت‌ها از نفت و کشتی‌های روسیه دوری می‌کنند، زیرا تحریم‌های بین المللی علیه مسکو همچنان در حال گسترش است.

همچنین، همزمان با این وضعیت، بسیاری از پالایشگاه‌های اروپایی در حال انجام تعمیرات فصلی هستند و این امر عرضه سوخت را کاهش می‌دهد و قیمت‌ها را بالا می‌برد.

قیمت گازوئیل دریایی با گوگرد کم که معمولاً توسط شرکت‌های کشتیرانی در شمال غرب اروپا برای رعایت یک قانون مهم زیست محیطی استفاده می‌شود، در هفته‌های اخیر در آنتورپ افزایش یافته است.

قیمت این سوخت حتی از قیمت نفت برنت بیشتر شده است. MGO سوختی شبیه دیزل است و قیمت آن از زمان جنگ اوکراین افزایش یافته است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر