نبیه بری: آمریکا باید رژیم صهیونیستی را وادار به توقف حملات خود به لبنان کند واکنش روسیه به توافق ایران و آژانس: دلگرم کننده است! ایروانی: ایران به حمایت از مردم سوریه ادامه خواهد داد درخواست رهبر حزب فرانسه برای استعفای مکرون رهبر انصارالله یمن: تهدیدات اسرائیل تمام امت اسلامی را هدف قرار داده است گفتگوی تلفنی عراقچی و وزیر خارجه عربستان تهدید آمریکا به قطع بودجه آژانس در صورت تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران مهر تایید کمیسیون تحقیق سازمان ملل بر نسل‌کشی اسرائیل در غزه افشاگری رسانه آمریکایی: ترامپ در خفا از نتانیاهو عصبانی است پاشینیان: همکاری ارمنستان و ایران به سطح جدیدی رسیده است اسلامی: اعتماد میان ایران و آژانس باید بازسازی شود تلاش ترامپ برای برکناری اولین زن سیاه‌پوست فدرال رزرو جولانی: موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل مطرح نیست رایزنی فیدان با بن فرحان و عبدالعاطی درباره تحولات غزه الجزیره: اعضا غیر دائم شورای امنیت خواستار آتش بس دائم در غزه هستند

بحران سوخت کشتی در شمال‌غرب اروپا به علت تحریم‌های روسیه

شمال غرب اروپا، پس از درگیری‌های اوکراین و تحریم‌های روسیه، با کمبود سوخت کشتی مواجه است به طوریکه کشتی‌ها به میزان زیادی برای تامین منابع، به جای دریای بالتیک به مرکز هلند-بلژیک تغییر مسیر می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 24
کد خبر: ۱۳۰۶۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، شمال غرب اروپا، به علت درگیری در اوکراین و تغییر جریان تجارت، با کمبود سوخت کشتی مواجه است به طوریکه کشتی‌ها به میزان زیادی برای تامین منابع، به جای دریای بالتیک به مرکز هلند-بلژیک می‌روند.

به گفته اسوند مولهولت، مدیرعامل شرکت تامین کننده سوخت «مونجاسا گروپ»، در مرکز تجارت نفت آمستردام-روتردام-آنتورپ، بنزین دریایی که در صنعت به عنوان MGO شناخته می‌شود، دچار کمبود است.





مولهولت گفت: «این محموله‌ها در منطقه در دسترس نیست.» کشتی‌هایی که پیش از درگیری روسیه و اوکراین، سوخت با سولفور پایین MGO در منطقه بالتیک دریافت می‌کردند، اکنون به میزان زیادی برای تامین سوخت بیشتر به مرکز هلند-بلژیک می‌روند.

اثرات جنگ در بازار‌های انرژی موج می‌زند و بسیاری از شرکت‌ها از نفت و کشتی‌های روسیه دوری می‌کنند، زیرا تحریم‌های بین المللی علیه مسکو همچنان در حال گسترش است.

همچنین، همزمان با این وضعیت، بسیاری از پالایشگاه‌های اروپایی در حال انجام تعمیرات فصلی هستند و این امر عرضه سوخت را کاهش می‌دهد و قیمت‌ها را بالا می‌برد.

قیمت گازوئیل دریایی با گوگرد کم که معمولاً توسط شرکت‌های کشتیرانی در شمال غرب اروپا برای رعایت یک قانون مهم زیست محیطی استفاده می‌شود، در هفته‌های اخیر در آنتورپ افزایش یافته است.

قیمت این سوخت حتی از قیمت نفت برنت بیشتر شده است. MGO سوختی شبیه دیزل است و قیمت آن از زمان جنگ اوکراین افزایش یافته است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار