سرنگونی دو جنگنده و سه بالگرد اوکراینی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

سرنگونی دو جنگنده و سه بالگرد اوکراینی

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، 26 پایگاه نیروهای اوکراینی با حملات هوایی و 42 پایگاه نیز با موشک‌های بسیار دقیق هدف قرار گرفتند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 07
کد خبر: ۱۳۲۵۰۰

به گزارش راهبرد معاصر  وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که دو جنگنده، 3 بالگرد و 2 پهپاد اوکراینی را در نزدیکی جزیره «زمینی» سرنگون کرده است. 

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: «پایگاه‌ها و انبار ذخیره تسلیحات آمریکایی و اروپایی را در منطقه خارکیف با موشک‌های اسکندر ویران کردیم».

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، 26 پایگاه نیروهای اوکراینی با حملات هوایی و 42 پایگاه نیز با موشک‌های بسیار دقیق هدف قرار گرفتند.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد که سه فرودگاه نظامی اوکراین در مناطق مختلف با موشک‌های دقیق، مورد هدف قرار گرفته‌اند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر در جمع خبرنگاران اعلام کرد، «در منطقه ایستگاه راه‌آهن بوگودوخوف در منطقه خارکیف، انباشت تجهیزات نظامی زیادی که کی‌یف از ایالات متحده و کشورهای اروپایی دریافت کرده بود، از بین رفت».

 ارتش اوکراین نیز غروب شنبه به وقت تهران از حمله موشکی روسیه به شهر بندری «اودسا» در جنوب اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی فرماندهی ارتش اوکراین در جنوب این کشور به تلویزیون دولتی اوکراین گفت که شش موشک ارتش روسیه روز شنبه به شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین اصابت کرد.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار