اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند تخلف دو شرکت بزرگ توزیع برنج محرز شد شهادت محیط‌بان پارک ملی گلستان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز انتشار تصویر جاسوس موساد که امروز اعدام شد/ روزبه وادی که بود؟ ماجرای مشکل حقوقی املاک آموزش و پرورش چیست؟ گرمازدگی باعث آسیب به اندام‌های حیاتی می‌شود محرومیت ۵۰ درصد موالید کشور از شیر مادر کشف ۳ ریزپرنده و کلت جنگی از سوداگر مرگ در پیشوا

آیین رتبه بندی معلمان در خرداد ماه تدوین خواهد شد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار صمیمانه با مدیران مدارس استثنایی خراسان رضوی گفت آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در خردادماه تدوین خواهد شد و بحث بیمه تکمیلی فرهنگیان در حال پیگیری است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 28
کد خبر: ۱۳۵۶۹۸

به گزارش راهبردمعاصر، حمید طریفی حسینی در این نشست با بیان اینکه اولین محور تحولی در برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی اصلاح نظام حکمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی است، تصریح کرد: راهبرد کلان و اصلی در برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی ارتباط و تعامل درون بخشی، بین بخشی و فرابخشی است که لازم است از سطح ستاد آغاز شود و تا سطح مدرسه ادامه داشته باشد.

طریفی حسینی با بیان اینکه دومین محور تحولی برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی توسعه عدالت تربیتی و فرصت آموزشی برابر است، گفت: عدالت آموزشی یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و در این راستا قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی تاسیس شده است که آموزش و پرورش استثنایی را نیز در بر می‌گیرد.

وی محور سوم برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی را روزآمدسازی، کیفیت‌بخشی و اثربخشی نظام آموزش و پرورش استثنایی دانست و گفت: در این محور تحولی ارتقای نظام پیشگیری، تشخیص، مراقبت و مداخلات بهنگام در گروه‌های هدف و کارآمدسازی و اثربخشی دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی و برنامه‌های آموزشی، پرورشی توان‌بخشی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر در ادامه در خصوص نقش مدیران در برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی گفت: مدیران ستون تحول بنیادین در آموزش و پروش بوده و به عنوان راهبران تحول، نقشی کلیدی در تحقق برنامه‌ها در سطح مدرسه به ویژه در زمینه توسعه عدالت تربیتی و جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان دارند.

طریفی حسینی گفت: به‌زودی سامانه‌ای طراحی خواهد شد تا این سامانه پایش و کنترل کیفیت مدارس را برعهده داشته باشد و در این سامانه، مدارس بر اساس شاخص‌های تعریف شده رصد می‌شوند و از نزدیک در جریان مشکلات مدارس قرار می‌گیریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: تشخیص و مداخلات بهنگام طلایی در اولویت برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است و برای رسیدن به این هدف سامانه جامع، یکپارچه و هوشمند از سطح پیشگیری و تشخیص تا مداخلات اولیه و تخصصی راه‌اندازی خواهد شد.

معاون وزیر در خصوص توسعه مهارت آموزی در مدارس استثنایی گفت: در دوره متوسطه لازم است زمینه را جهت ایجاد رشته‌های مورد علاقه دانش آموزان فراهم کنیم و باید در ایجاد رشته‌های جدید تلاش کنیم و مجوز لازم را در این زمینه کسب کنیم.

وی در خصوص حل چالش‌ها و مسائل آموزش و پرورش استثنایی گفت: کمیته‌های پشتیبانی و مانع زدایی ایجاد نموده‌ایم و با تقسیم‌بندی مسائل درصدد حل مشکلات هستیم.

وی افزود: ضوابط و درجه‌بندی مدارس، کمبود نیروی انسانی و عدم تعریف نیرو‌های توان‌بخشی در طبقه بندی مشاغل معلمان از جمله مسائل و مشکلاتی است که به دنبال حل آن‌ها هستیم.

معاون وزیر در ادامه گفت: آیین نامه رتبه‌بندی معلمان در خرداد ماه تدوین خواهد شد و بحث بیمه تکمیلی فرهنگیان که سال‌ها درگیر مسائل و مشکلاتی بود، خوشبختانه در حال پیگیری است تا بسیار متفاوت‌تر و جامع‌تر از چیزی که هم‌اکنون برقرار است برای همکاران فرهنگی اتفاق بیافتد.

وی افزود: هم‌چنین بحث رفاهیات معلمان بعد از مدت‌ها دوباره مطرح شد و اولین کمک رفاهی معلمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم به‌حساب آن‌ها واریز شد و قرار بر این است پرداخت این رفاهیات ادامه داشته باشد./ایلنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر