قیمت طلا و سکه و دلار/ 19 آذر 97 + جدول-راهبرد معاصر

قیمت طلا و سکه و دلار/ 19 آذر 97 + جدول

قیمت طلا و سکه و دلار در بازار تهران، امروز دوشنبه 19 مرداد 97 به این شرح است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 10
کد خبر: ۱۳۷۰
به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت خرید دلار امروز با کاهش بیش از ۳۵۰ تومانی نسبت به روز قبل در شعب ارزی بانک‌ها ۱۰ هزار و ۸۹۱ تومان تعیین شد.

بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارز‌های خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارز‌های مردمی فعال شوند.

برهمین اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارز‌های مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۰ هزار و ۸۹۱ تومان، قیمت یورو را ۱۲ هزار و ۴۴۸ تومان و ۷ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۳ هزار ۸۸۳ تومان برای خرید از مردم اعلام کرده اند. (بیشتر بخوانید)

روز گذشته بازار طلا و سکه پس از چند روز افرایش، روند کاهشی پیدا کرد. در آخرین ساعت کاری بازار روز گذشته سکه جدید با قیمت سه میلیون و هفت و هفتاد و یک هزار تومان معامله شد. جزئیات قیمت‌های روز گذشته را اینجا ببینید.

قیمت طلا و سکه و دلار/ 19 آذر 97 + جدول
مثقال طلا    ۱۴۳۷۵۰۰
طلای۱۸عیار    ۳۳۱۸۰۰
طلای۲۴عیار    ۴۴۲۴۰۰
سکه قدیم    ۳۵۵۱۰۰۰
سکه جدید    ۳۶۹۶۰۰۰
نیم سکه    ۱۸۹۱۰۰۰
ربع سکه    ۱۱۰۱۰۰۰
سکه گرمی    ۶۴۵۰۰۰
ارزش طلایی سکه    ۳۲۱۷۷۸۴
انس طلا    ۱۲۴۸.۷ دلار
قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۹/۱۹

انتشار آمار‌های ضعیف از بازار کار آمریکا و تقویت احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب شد تا قیمت طلا امروز بالا باقی بماند و در نزدیکی بالاترین رقم ۵ ماه گذشته معامله شود.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم از ۱۱ جولای تاکنون در اوایل امروز (۱۲۵۰ دلار و ۵۵ سنت) با اندکی کاهش به ۱۲۴۷ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت طلا‌ی آمریکا نیز امروز ۰.۲ درصد رشد داشت و به ۱۲۵۴ دلار و ۶ سنت رسید.

ارزش دلار در برابر ین و یورو تضعیف شد، در حالی که به دلیل نگرانی‌ها از تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، ارزش شاخص‌ها در بازار‌های بورس باز هم افت داشت.

به گزارش تسنیم، دولت آمریکا اعلام کرده که در ماه نوامبر بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا تنها ۱۵۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده، در حالی که اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار ۲۰۰ هزار شغل را داشتند.

فدرال رزرو آمریکا روز جمعه از افزایش قریب الوقوع نرخ بهره پشتیبانی کرد، اما در عین حال از نامشخص بودن وضعیت سیاست پولی در آینده سخن گفت.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد، اگر مذاکرات تجاری آمریکا و چین تا اول مارس به موفقیت نرسد، تعرفه‌های جدید وضع خواهد شد.

در همین حال، گزارش‌ها از میزان صادرات و واردات چین در ماه نوامبر بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار بوده و این نشان می‌دهد که با کند شدن تقاضای داخلی و بین المللی، ممکن است مقامات چینی اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از کاهش هر چه بیشتر رشد اقتصادی این کشور به کار ببندند.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار