به گزارش راهبرد معاصر، میعاد صالحی درباره آخرین وضعیت بررسی حادثه قطار مشهد - یزد که در منطقه طبس رخ داد، اظهار داشت: محل وقوع حادثه قطار، منطقه ماسهگیری است. در این راستا پیمانکار بخش خصوصی در آن منطقه کارگاه تعویض تراورس و جمعآوری ماسه را دارد، در روز حادثه کارگاه تا ساعت ۴:۳۰ دقیقه کار را به پایان میرساند و پایان کار کارگاه اعلام میشود و مسدودی خط برداشته میشود.
وی افزود: تا پیش از ساعت ۰۵:۲۰ که حادثه قطار مسافری رخ میدهد، یک دیزل منفرد و یک قطار باری از خط عبور میکند.
مدیرعامل راهآهن با بیان اینکه سؤال ما این است که چرا راننده بیل مکانیکی به نحو غیرطبیعی بوم بیل مکانیکی را روی خط و مسیر لکوموتیو قرار میدهد؟ که این اتفاق موجب شده است که لکوموتیو به بیل مکانیکی برخورد کند و شیشه لکوموتیو خرد شود.
وی با بیان اینکه علت وقوع این حادثه وجود همین مانع بوده است، گفت: سرعت غیرمجاز لکوموتیوران هم مطرح است که برای عبور از این بلاک سرعت غیرمجاز ثبت شده است که همین سرعت غیرمجاز بعد از برخورد با بیلمکانیکی بر شدت حادثه افزوده است. /فارس