یوسف نوری: آیین نامه رتبه بندی معلمان فرآیند اجرایی شدن را طی می‌کند-راهبرد معاصر
مشاهده پشه آئدس در برخی از شهر‌های سواحل جنوبی و شمالی سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران منصوب شد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا کلید خورد مرز مهران آخر هفته مسدود است + جزئیات هشدار زرد هواشناسی در پی افزایش آلودگی هوا در ۶ استان فردا فعالیت نوبت صبح مدارس ۵ شهر غیرحضوری شد توضیحات مهم تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دمای این مناطق به ۸ درجه زیر صفر رسید | گرمترین نقطه ایران کجاست؟ شگرد مجرمان سایبری، سوءاستفاده از هویت دیگران یا تجارت سیاه هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز

یوسف نوری: آیین نامه رتبه بندی معلمان فرآیند اجرایی شدن را طی می‌کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین نامه رتبه‌بندی معلمان پس از سال‌ها انتظار در دولت سیزدهم تصویب شد و فرآیند اجرایی شدن را طی می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 03
کد خبر: ۱۴۰۹۳۶

به گزارش راهبرد معاصر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نخستین کنگره معلمان انقلاب اسلامی اظهار کرد: در مبانی تربیت اسلامی ارکان فرآیند تعلیم و تربیت در ۴ رکن ذکر شده است که شامل تربیت خانواده، حکومت، رسانه و بخش غیردولتی است که غیردولتی، حلقه‌های میانی هستند؛ حلقه‌های میانی مانند خیرین مدرسه ساز هستند که در آموزش و پرورش ۵۰ درصد کلاس‌های درس را می‌سازند و مشارکت حداکثری مردم را در عرصه سیاسی و اجتماعی دارند.

وی خاطر نشان کرد: تجمع امروز در این مکان را می‌توان باعنوان مطالبه‌گری دانست البته در این راستا باید گفت که نظام ما تکلیف‌گراست.

نوری با تأکید بر زمینه‌سازی جوامع غربی برای اجرایی شدن سند هزاره ۲۰۳۰، یاد آور شد: با توجه به زمینه‌سازی برای اجرای این سند، ما مأمور به تکلیف هستیم و در این راستا بهتر است که بخش چهارم فرآیند تربیت را نیروهای انقلابی به دست گیرند.

وی با بیان اینکه مبانی سه گانه سند تحول بنیادین به طور کامل خوانده نشده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه مبانی سند به درستی مورد توجه قرار نگرفته است، به مدرسه صالح هم نرسیده‌ایم؛ در این خصوص باید یک الگو به جهان معرفی شود. البته تجارب خوبی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد و ما می توانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هرچند که ۲۰۰ هزار کمبود نیرو و ساختمان‌های فرسوده در آموزش و پرورش وجود دارد، اما باید کار را پیش برد تا به وضعیت مطلوب دست یافت.

وی با بیان اینکه از زمان ورود به آموزش و پرورش در هفت ماه گذشته اقدامات مناسبی صورت گرفته است، گفت: طرح‌ها و قوانین بررسی شده‌اند و به صورت نمونه قرار است که یک سوم دکترمعلمان در فراخوانی وارد دانشگاه فرهنگیان بشوند، هنوز زمانی برای این طرح در نظر گرفته نشده است اما در نهایت این اقدام صورت می‌گیرد.

نوری ادامه داد: اینکه رتبه‌بندی در این دولت تصویب شد و در حال اجرایی شدن است. هر چند که عده‌ای می‌خواستند در حوزه رتبه‌بندی تعجیل در میان معلمان ایجاد کنند تا به خیابان‌ها بیایند.

وی با تاکید براینکه نظام تعلیم و تربیت سخت بدست ما رسیده است، اظهارکرد: دولت اقدامات مربوط به جهاد سازندگی را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه ما معلمان این شغل را با توجه به میزان دریافتی انتخاب نکرده‌ایم، گفت: معلمان بدون درنظر گرفتن میزان حقوق این شغل را انتخاب کرده‌اند؛ نقش بی بدیل معلمان در تثبیت و کارآمدی انقلاب اسلامی باید ترویج شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نقش‌های معلمان باید بازگو شود، اقدامات موثر شهید باهنر، شهید طهرانی مقدم، مرحوم آشتیانی و شهید ابراهیم همت باید بازگو شود، همچنین اینکه نقش های تربیتی این‌ افراد دریافت و برای جامعه معلمان توصیف شود.

نوری افزود: کنفرانس سران کشورها پس از دوران کرونا تحول آموزش نام گرفت و نظام سلطه در حال حکمرانی جهان است؛ فکر می کنم با این اتفاقات به جای سند ۲۰۳۰، سند ۲۰۵۰ را عنوان می کنند و بر آموزش متمرکز می شوند؛ باید آمادگی داشته باشیم که از حوزه آموزش عمومی و از دوره متوسطه آموزش‌های خود را آغاز کنند؛ بنابراین در این مسیر ما هم باید راه‌های کنش متقابل را فراگیریم؛ در این راه معلمان در خط مقدم این اقدام هستند.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید گام‌های بلند برداریم، چرا که مبارزه پیچیده و سخت شده است و جامعه جهانی و نظام سلطه به این سمت آمده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان می‌توانند با مطرح کردن ایده‌های خود در این راه کمک کنند، گفت: ایده‌های معلمان براساس محیط خود باید ثبت شود، الگوها را بیاورند تا پس از بررسی در سطح استان و منطقه انجام شود.

نوری یادآور شد: اکنون برخی افراد بیشتر به دنبال بازگویی مشکلات هستند اما بهتر است که الگوها و راه حل‌ها عنوان شود تا شرایط مطلوبی ایجاد شود.

وی به ضرورت تعامل آموزش و پرورش با خارج از نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: هنوز پس از سال‌ها، نهضت را نتوانستیم بطور کامل اجرایی کنیم، چرا که ارتباط با بیرون برقرار نشده است. آموزش و پرورش باید از مدار بسته خود خارج شود و معلمان در این راه پیشگام هستند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه گفتمان‌سازی اقدامی اساسی در رکن آخر فرآیند تربیت است، گفت: گفتمان سازی براساس سند تحول بنیادین در اولویت قرار دارد، براین اساس برای ترویج گفتمان باید یادداشت برداری از سند تحول بنیادین صورت گیرد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده