محبوبیت بایدن در آمریکا کاهش یافت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

محبوبیت بایدن در آمریکا کاهش یافت

محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به پایین‌ترین حد خود (۳۰ درصد) رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 11
کد خبر: ۱۴۱۹۶۶

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس این نظرسنجی که موسسه افکارسنجی "سیویکس" انجام داده، تنها کمتر از یک سوم شرکت‌کنندگان آمریکایی از عملکرد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا راضی هستند.

نیویورک پست گزارش داد، رایان گیردوسکی، مشاور حزب جمهوری‌خواه، دولت بایدن را به قایقی تشبیه کرده و در اشاره به مشکلات متعددی که وی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گفته است که ریاست جمهوری بایدن به دلیل هزار سوراخی که در این قایق ایجاد شده، در حال غرق شدن است.


نتیجه این نظرسنجی روز جمعه منتشر شد و نشان داد که بایدن در نگاه هر گروه سنی با هر میزان تحصیلات و از هر جنسیتی در حال غرق شدن است. هر یک از این گروه‌ها کمتر از ۴۰ درصد رضایت داشتند. جوان‌ترین گروه رای‌دهندگان در این نظرسنجی ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشتند که درصد نارضایتی آن‌ها از جمله پایین‌ترین‌ آمارها به شمار می‌رفت.

تنها در دو ایالت از جمع ۵۰ ایالت آمریکا شامل هاوایی و ورمونت، شمار حامیان بایدن از مخالفانش بیشتر شد.

این در حالیست که نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که دموکرات‌ها و سیاه‌پوستان همچنان از ریاست‌جمهوری جو بایدن حمایت می‌کنند، هر چند درصد این رضایت‌مندی بالا نیست.

براساس این نظرسنجی، فقط ۵۶ درصد آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و ۶۴ درصد از دموکرات‌ها از جو بایدن راضی هستند.

از همه بدتر اینکه، رضایتمندی ۳۰ درصدی کلی از بایدن بسیار کمتر از ۳۹ درصدی است که "سیویکس" در نظرسنجی سال ۲۰۱۷ خود به دست آورده بود و آن رقم ذکر شده پایین‌ترین میزان رضایتمندی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به شمار می‌رفت.

این نظرسنجی در پایان هفته‌ای مایوس‌کننده برای بایدن به دست آمد؛ جایی که رکود اقتصادی پررنگ‌تر شده، قیمت سوخت بالا باقی مانده، پدر و مادرها همچنان گرفتار تهیه شیر خشک نوزادانشان هستند و تیراندازی مرگبار به گروهی از شهروندان در روز استقلال آمریکا در روز ۴ ژوئیه همچنان بحث کنترل سلاح را داغ نگه داشته است.

دولت بایدن به علت ناتوانی در تامین واکسن‌های آبله میمون با انتقاد همه جانبه رو به روست و پس از هفته‌ها انتقاد تند دموکرات‌های چپگرا بابت واکنش سست او به تصمیم دادگاه عالی در زمینه سقط جنین، بایدن درصدد برآمد که فشار فزاینده حزب سیاسی خود را با امضای دستوری اجرایی برای کمک به زنانی که خواهان سقط جنین بودند، کاهش دهد.

موسسه "ریل کلییر" که نتیجه‌های چندین نظرسنجی را به طور همزمان ارزیابی می‌کند در این باره گزارش داد میزان رضایتمندی از جو بایدن به ۳۸ درصد رسیده است./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده