آزادی ۱۳۲ بانوی زندانی جرائم غیرعمد به برکت نام امام رضا (ع)-راهبرد معاصر

آزادی ۱۳۲ بانوی زندانی جرائم غیرعمد به برکت نام امام رضا (ع)

۱۳۲ بانوی زندانی جرائم غیر عمد به همت خادمان امام رضا (ع) آزاد شدند و قرار است در مرحله بعد ۲۲۲ زندانی دیگر هم از بند رهایی یابند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۴ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 15
کد خبر: ۱۴۲۵۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ ۱۳۲ بانوی زندانی جرائم غیر عمد به همت خادمان امام رضا (ع) آزاد شدند.

با اجرای آخرین مرحله دور نخست طرح نذر امام رضا(ع)، آزادسازی ۱۳۲ بانوی زندانی جرایم غیرعمد تکمیل شد و بنیاد کرامت رضوی با همکاری خیران، مرحله دوم این طرح را برای آزاد کردن ۲۲۲ زندانی دیگر کلید زد.

به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، از سال گذشته طرح آزادسازی زنان و مادران نیازمند زندانی جرایم غیر عمد در سراسر کشور آغاز تا با همت خیران و همکاری ستاد مردمی دیه و سازمان زندان‌ها، بانوان مشمول طرح در سراسر کشور شناسایی و پس از آزاد شدن، به کانون خانواده بازگردند. در مرحله اول این طرح، آزادسازی ۱۳۲ زندانی هدف‌گذاری شد که تمامی مشمولان شناسایی شده به کانون خانواده بازگشتند و همزمان با دهه ولایت، عصر امروز اختتامیه دور نخست طرح در مشهد برگزار شد.

محمدحسین استاد آقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در این مراسم که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۶ ماه پیش در همین مکان دور هم جمع شدیم و در مرحله نخست طرح نذر امام رضا با مشارکت خیرین و خادمان حرم علی بن موسی الرضا (ع)،  زمینه آزادسازی ۱۳۲ نفر از زندانیان بانوی جرائم غیر عمد فراهم شد و کار را آغاز کردیم.

مشارکت ستاد دیه و بخشش شاکیان به احترام حضرت رضا (ع)

وی افزود: برای تحقق این هدف و پرداخت بدهی مالی این زندانیان، نیاز به تامین حدود ۳۹ میلیارد تومان بود که علاوه بر مشارکت ۱۵ میلیارد تومانی ستاد دیه، خدام حرم مطهر رضوی توانستند به برکت نام امام رضا(ع)، رضایت شاکیان برای بخشش ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این بدهی‌ها را نیز بگیرند و صلح و سازش برقرار کنند. وی در این باره افزود: بسیاری از شاکیان با شنیدن نام امام رضا(ع) از شکایت خود منصرف شدند و به برکت این ارادت و دلدادگی زمینه آزاد شدن تعدادی از مادران و دختران فراهم شد.

خیران هم پای کار آمدند

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در ادامه گفت: در کنار مشارکت ستاد دیه و بخشش تعدادی از شاکیان، خادمان حرم و خیران نیک‌اندیش هم پای کار آمدند و باقی مبلغ بدهی این ۱۳۲ زندانی تامین شد تا همه آنها آزاد شوند و مرحله اول طرح نذر امام رضا(ع) به پایان برسد.

آغاز مرحله دوم پویش

وی ادامه داد: با توجه به نتایج بسیار خوب این طرح و درخواست‌‌های متعدد از بنیاد کرامت رضوی برای ادامه آن، تصمیم بر این شد که امروز همزمان با برگزاری آیین اختتامیه این طرح، آغاز دومین دوره طرح را هم برای آزادسازی ۲۲۲ زندانی دیگر کلید بزنیم.
استاد آقا تصریح کرد: سهم ستاد دیه در دومین دوره از این طرح ۱۰ میلیارد تومان است و قطعا بخشش شاکیان و کمک خیران نیز استمرار خواهد داشت و امیدواریم به اهدافمان نائل آییم.

مسئولیت جامعه در قبال زندانیان جرائم غیرعمد

غلامعلی محمدی؛ رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این مراسم گفت: زندان از ضرورت‌های تلخ و برشی از واقعیت‌های جامعه است که گریزی از آن نیست اما می‌توان نگاهی متفاوت به این مسئله داشت. ما در زندان‌ها مسئول امور کسانی هستیم که برخی از آنها، از قشر ضعیف جامعه به لحاظ مالی و فکری هستند و به دلایل متعدد راهی زندان شده‌اند.

محمدی تصریح کرد: تمام تلاش ما در سازمان زندان‌ها این است که از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود به نحوی استفاده کنیم که زندانیان به حیات طیبه دست یابند و به کانون گرم خانواده‌های خود باز گردند.

وی با بیان اینکه همه زندانیان دارای جرائم خشن و سنگین نیستند، گفت: برخی ناخواسته به دلیل جرائم غیر عمد در زندان‌ها گرفتار می‌شوند و جامعه در قبال این دسته از زندانیان مسئولیت انسانی و اجتماعی دارد.

تقدیر از طراحان و مجریان طرح

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: یکی از ارزش‌ها و ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، بهره‌مندی از کمک‌های مردمی و ظرفیت خیران است و هر جا مردم پای کار آمدند منشا خیرات و برکات بودند و گره‌های زیادی باز شد.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران طراحی و اجرای پویش نذر امام رضا(ع)، افزود: امیدواریم زندانیانی در قالب این طرح از بند زندان رها می‌شوند، با امام رضا(ع) عهد و پیمان ببندند که دیگر در مسیر خطا قدم نگذارند و بازگشتی به زندان نداشته باشند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده