لاوروف:تحریم‌ها مانع صادرات غله روسیه شد-راهبرد معاصر

لاوروف:تحریم‌ها مانع صادرات غله روسیه شد

لاوروف گفت: امیدواریم توافقنامه صادرات غلات که در استانبول امضا شد، موفقیت‌آمیز باشد. تحریم‌های وضع شده بر مسکو مانع از صادرات غلات روسیه و حرکت کشتی‌‎ها شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 24
کد خبر: ۱۴۳۸۵۲

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه برای اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، وارد مصر شد .

بر اساس گزارش «مصری الیوم»، وی صبح امروز (یکشنبه ) با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد و ظهر امروز نیز دیداری با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر داشت.

قرار است لاروف از امروز بیست و چهارم ژوئیه تا بیست و هشتم همین ماه میلادی سفرهایی نیز به اتیوپی، اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو داشته باشد.

بر اساس گزارش «الجزیره» وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی با لاوروف گفت، با وزیر خارجه روسیه درباره وضعیت سوریه و عراق و نیز اهمیت کار در راستای تحقق ثبات و امنیت در منطقه عربی صحبت کرده است.

وی افزود، بحران اوکراین بر روی امنیت غذایی و انرژی در مصر تأثیر گذاشت و در این دیدار بر اهمیت راه‌حل دیپلماتیک برای اوکراین بر اساس گفت‌وگو تأکید شد.

لاوروف هم گفت: امیدواریم توافقنامه صادرات غلات که در استانبول امضا شد، موفقیت‌آمیز باشد. تحریم‌های وضع شده بر مسکو مانع از صادرات غلات روسیه و حرکت کشتی‌‎ها شد.

سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه عصر روز جمعه گذشته توافقنامه صادرات غلات اوکراین را با همتای ترکیه‌ای خود و تحت نظارت دبیر کل سازمان ملل متحد امضا کرد. (جزئیات بیشتر)

وی در ادامه بر وحدت سرزمینی سوریه تأکید کرد و گفت، ملت سوریه باید آینده خود را تعیین کند .

لاوروف در خصوص موضوع فلسطین نیز گفت، مسکو به «مذاکره مستقیم» میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بر اساس راهکار دو دولتی فرا می‌خواند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار