اوکراین: صادرات غلات از هفته جاری آغاز می‌شود-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

اوکراین: صادرات غلات از هفته جاری آغاز می‌شود

وزیر زیرساخت اوکراین، امروز دوشنبه اعلام کرد که صادرات غلات از این هفته آغاز می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 25
کد خبر: ۱۴۴۰۸۹

به گزارش راهبرد معاصر الکساندر کوباکوف، وزیر زیرساخت اوکراین، امروز دوشنبه اعلام کرد که صادرات غلات از این هفته آغاز می‌شود و این کشور برای حرکت کشتی‌ها از بنادر اودسا، پس از توافقنامه امضا شده بین مسکو و کی یف، آماده می‌شود.

وی گفت: «انتظار داریم در روز‌های آینده صادرات غلات آغاز شود. در روز‌های آینده یک مرکز هماهنگی در استانبول ایجاد خواهد شد. هر آنچه که به ما بستگی دارد، آماده می‌شویم تا برای شروع در این هفته انجام دهیم.»

به گزارش اسپوتنیک او توضیح داد که به دلیل شرایط سخت اقتصادی اوکراین رفع انسداد بنادر برای این کشور حیاتی است.

وزیر زیرساخت افزود: برای ما اساساً مهم است که اوکراین درآمد‌های ارزی دریافت کند و به ویژه افتتاح بنادر به ما امکان می‌دهد حداقل یک میلیارد دلار در ماه به دست آوریم.

وزیر زیرساخت‌های اوکراین پیش از این در مطلبی که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، گفت: ما به آمادگی‌های فنی لازم برای راه اندازی دوباره صادرات محصولات کشاورزی از بنادر خود رسیده ایم.

پیشتر، نماینده اودسا در پارلمان اوکراین مدعی شده بود تنها یک روز پس از امضای قرارداد صادرات غلات اوکراین، موشک‌های روسیه به بندر کلیدی این کشور اصابت کرده است. این در حالی است که شبکه راشا تودی با انتشار تصاویری اعلام کرد این حملات خارج از محدوده تاسیسات صادرات غلات بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد موشک‌های روسیه که روز گذشته به اوکراین اصابت کرد، زیرساخت‌های نظامی را در بندر اودسا نابود کرده است./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار