پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در ماه‌های آینده/ موج جدید گرانی در راه است؟ تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت

وزیر نیرو: ۴۰ درصد مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کردند

وزیر نیرو: ۴۰ درصد مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کردند وزیر نیرو گفت: تا امروز دو سوم از مسیر اوج مصرف تابستان را پشت سر گذاشتیم و با کمترین مشکل توانستیم این دوره را سپری کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 09
کد خبر: ۱۴۶۱۱۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» امروز سه‌شنبه درباره وضعیت مصرف برق در کشور، افزود: صنعت برق در ابتدای تحویل دولت سیزدهم با مشکلات فراوانی در بخش تأمین برق مردم و رضایت‌مندی روبرو بود که دراین‌رابطه یک برنامه ١٠٠ اقدامی را با حمایت دولت و مجلس تدوین و با همکاری و مشارکت مردم این برنامه را اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین محورهای این برنامه افزایش ظرفیت نیروگاهی، به‌کارگیری و تعمیرات اساسی تمام نیروگاه‌های موجود و مدیریت مصرف بود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تا امروز دو سوم از مسیر اوج مصرف تابستان را پشت سر گذاشتیم و با کمترین مشکل توانستیم این دوره را سپری کنیم.

محرابیان با بیان اینکه ۴٠ درصد مردم در مصرف خود صرفه‌جویی کردند، گفت: این ۴۰ درصد پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق خود را دریافت کردند.

وی در باره شرایط سخت صنعت برق در وضعیت کنونی آب‌وهوایی کشور، افزود: متوسط دمایی کشور نسبت به سال گذشته یک درجه بیشتر شده و در برخی نقاط مانند استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و حتی شمال غرب کشور ۴ الی ۵ درجه افزایش دما را شاهد هستیم.

وزیر نیرو ادامه داد: برای هفته آینده هم پیش‌بینی می‌شود که شهرهای شمالی کشور شاهد افزایش دما باشند و در این صورت باعث افزایش مصرف برق خواهد شد.

محرابیان بر لزوم تداوم همکاری مردم در زمینه صرفه‌جویی مصرف برق تأکید و خاطرنشان کرد: اگر همکاری و صرفه‌جویی مردم مانند روزهای ابتدایی تابستان امسال تداوم داشته باشد، از روزهای باقیمانده تابستان نیز با کمترین مشکل عبور خواهیم کرد چرا که در حال حاضر نیازمند همکاری مردم و صرفه‌جویی آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: بارش‌ها ممکن است به‌صورت نقطه‌ای باعث کاهش دما شود،  زمانی که رطوبت در کشور بالا می‌رود، باعث افزایش مصرف برق شده و در این شرایط نیاز به صرفه‌جویی بیشتری داریم.

وزیر نیرو درباره وضعیت مصرف برق در تابستان امسال، گفت: اوج مصرف برق کشور در تابستانی که پشت سر گذاشتیم، حدود ۶٩ هزار و ٢٧٨ مگاوات بود، درحالی‌که تقاضای مصرف در سال گذشته ۶٧ هزار مگاوات بوده است.

محرابیان ادامه داد: تقریباً نسبت به سال گذشته تقاضای مصرف برق ۵ درصد افزایش پیدا کرده که نشانگر رشد مصرف در کشور است./ فارس

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار