جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

کاهش ۵۰ درصدی فروش میوه در بازار

​رییس اتحادیه بارفروشان علت کاهش تقاضای خرید را کاهش قدرت خرید مردم، گرمای هوا و کاهش تقاضا در ماه محرم دانست.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 12
کد خبر: ۱۴۶۴۶۷

به گزارش راهبرد معاصر، مصطفی دارایی‌نژاد با بیان اینکه تقاضای خرید میوه و صیفی کاهش یافته‌است، گفت: امسال تولید محصولات کشاورزی ما ۱.۵ برابر نسبت به سال قبل بیشتر شده ولی از آن طرف تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است و همین موضوع نیز باعث شده با افت قیمت مواجه شویم.

وی علت کاهش تقاضای خرید را کاهش قدرت خرید مردم، گرمای هوا و کاهش تقاضا در ماه محرم دانست.

رییس اتحادیه بارفروشان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به افزایش هزینه‌های تولید اشاره کرد و گفت‌: افزایش کرایه حمل ونقل، سبد، پلاستیک، دستمزد کارگر را متضرر کرده و از آنطرف صادرات هم نسبت به قبل نصف شده است، زیرا عراق محصولاتش به دست آمده و واردات ندارد و به روسیه، ازبکستان، قزاقستان، قطر و امارات نیز میوه کمی صادر می شود.

وی در رابطه با این که بسیاری از کشاورزان از قیمت پایین صیفی‌جات از جمله بادمجان سرمزرعه گلایه دارند، گفت: در میدان مرکزی میوه‌وتره بار قیمت عمده‌فروشی هر کیلو بادمجان ۵۰۰۰ تومان است که با احتساب کرایه حمل و نقل در نهایت چیزی دست کشاورز را نمی‌گیرد و تولید برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

دارایی‌نژاد در پایان گفت: چون مصرف هم کاهش یافته اکثر بارها روی دست کشاورزان مانده و خریداری ندارد./ ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار