آربیتراژ گیری، کسب سود از تفاوت قیمت بیت کوین و قیمت تتر در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی!-راهبرد معاصر
زمان خداحافظی دیوید تیلور مشخص شد! سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عکس | واکنش صاحب خانه‌ای که یحیی السنوار در آن به شهادت رسید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود کشف غار ماقبل تاریخ در گیلان ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳/ سقف مقاومتی سکه شکست خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق بهترین بازیکنان تاریخ از نگاه مارکا | مسی در پله اول؛ مارادونا پنجم وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در استان گلستان ثبت ۲ شکایت جواد نکونام از استقلال + جزئیات

آربیتراژ گیری، کسب سود از تفاوت قیمت بیت کوین و قیمت تتر در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی!

پس از ریزش قیمت ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر، این روزها به نظر رونق به بازار برگشته و تریدرها کمی به آینده بازار امیدوار شده و به دنبال خرید رمزارزها در کف قیمت هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 27
کد خبر: ۱۴۸۶۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از ریزش قیمت ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر، این روزها به نظر رونق به بازار برگشته و تریدرها کمی به آینده بازار امیدوار شده و به دنبال خرید رمزارزها در کف قیمت هستند. در طرف مقابل تریدرهایی هستند که همچنان بازار را نزولی دیده و این رشد قیمت را موقتی دانسته و از این فرصت برای گرفتن آربیتراژ و کسب درآمد استفاده می‌کنند.

 

سرفصل مطالب

  • انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال
  • بهترین قیمت خرید و فروش تتر در ایران
  • بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین در ایران
  • بهترین قیمت خرید و فروش اتریوم کلاسیک در ایران
  • شناسایی فرصت‌های آربیتراژ در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی
  • فرصت آربیتراژ تتر
  • فرصت آربیتراژ بیت کوین
  • یافتن بالاترین سود در میان رمزارزهای معامله شده در ایران

 

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

  • بهترین قیمت خرید و فروش تتر

 امروز قیمت بیت کوین در محدوده 21,400 دلار معامله شده و اتریوم در تلاش برای رسیدن به بالای 1,700 دلار و قیمت تتر 29,500 تومان است.

این روزها در ایران صرافی‌های بسیاری حضور دارند که تریدرهای ایرانی می‌توانند با استفاده از آن‌ها اقدام به خرید و فروش رمزارزهای خود کنند. مسئله اصلی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، یافتن بهترین قیمت خرید یا فروش یک ارز دیجیتال در صرافی‌های ایرانی است.

برای مثال، با توجه به اطلاعات ارائه شده در توکن باز در حال حاضر قیمت تتر در صرافی نوبیتکس 29,320 در صرافی رمزینکس 29,400 در صرافی بیت پین 29,405 و همچنین در صرافی آبان تتر برابر 29,250 تومان است. برای مشاهده قیمت لحظه‌ای تتر در صرافی‌های داخلی اینجا کلیک کنید. این تفاوت قیمت، برای بیت کوین (Bitcoin) و اتریوم (Ethereum) و ایاس (EOS) و تمام رمزارزها (CryptoCurrencies) وجود دارد.

 

در نتیجه تریدرها همواره به دنبال یافتن بهترین قیمت فروش و ارزانترین قیمت خرید یک رمزارز و به صورت کلی به دنبال انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های داخلی هستند.

 

اما چنین اطلاعاتی به آسانی قابل دستیابی نیست؛ سرویس‌ مقایسه قیمت صرافی ارز دیجیتال این اطلاعات را در اختیار تریدرها و معامله‌گران قرار می‌دهند. به عبارت دیگر، با استفاده از سرویس‌های مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال می‌توان بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای میان تمام صرافی‌های داخلی پیدا کرد. در مثالی که بالاتر ذکر شد مشخص است که بین چهار صرافی نوبیتکس، رمزینکس، آبان تتر و بیت پین، صرافی آبان تتر بهترین قیمت خرید تتر را در این لحظه ارائه می‌دهد.

 

  • بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین

همانطور که در مورد ارز دیجیتال تتر گفتیم، قیمت بیت کوین در میان صرافی‌های داخلی نیز یکسان نبوده و همواره اختلاف قیمت وجود دارد. در نتیجه، آن صرافی که در میان رقبا قیمت پایینتری را برای خرید و فروش بیت کوین ارائه می‌دهد، ارزانترین قیمت بیت کوین را به ما نشان می‌دهد. اجازه دهید با ذکر مثال این موضوع را شفافتر کنیم؛

 

اطلاعات ارائه شده در سایت Tokenbaz نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در

  • بازار تومانی صرافی نوبیتکس با قیمت 627,165,000 تومان معامله می‌شود.
  • قیمت بیت کوین در صرافی بیت پین 629,400,000 تومان معامله می‌شود. البته این قیمت این لحظه بیت کوین است.
    • به هر حال همانطور که مشاهده می‌کنید، اختلاف قیمت بیت کوین در این دو صرافی بزرگ ایرانی تقریبا 2 میلیون تومان است. در واقع بیت کوین در صرافی نوبیتکس 2 میلیون تومان ارزانتر از قیمت بیت کوین در صرافی بیت پین است.
  • بهترین قیمت خرید اتریوم کلاسیک
    • قیمت اتریوم کلاسیک در صرافی نوبیتکس 986,000 تومان معامله می‌شود؛
    • این در حالی است که قیمت اتریوم کلاسیک در صرافی آبان‌تتر برابر با 981,000 تومان است.
      • همانطور که مشخص است، در مورد اتریوم نیز اختلاف قیمت وجود دارد. در نتیجه اختلاف قیمت اتریوم کلاسیک در این دو صرافی برابر با 5000 تومان به ازای هر یک واحد اتریوم کلاسیک است.
        • این اختلاف در بازه‌های مختلف زمانی افزایش و کاهش می‌یابد. رصد لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف این تفاوت را در بازه‌های مختلف زمانی نشان می‌دهد. تریدرها در زمان خرید اتریوم کلاسیک به دنبال بهترین قیمت یا ارزانترین قیمت اتریوم کلاسیک در صرافی‌های داخلی هستند.

 

یافتن فرصت آربیتراژ در صرافی‌های ارز دیجیتال

  • فرصت آربیتراژ ارز دیجیتال تتر

از طرفی تفاوت قیمت تتر، فرصت طلایی برای آربیتراژ تتر میان صرافی‌ها را ایجاد می‌کند.

آربیتراژ زمانی استفاده می‌شود که قیمت یک ارز دیجیتال میان دو صرافی مختلف تفاوت قابل توجهی داشته باشد. یافتن این اختلاف قیمت به صورت دستی کار بسیار بسیار دشوار و وقتگیری است. استفاده دیگر از سرویس‌های مقایسه قیمت صرافی‌ها در ایران، رصد لحظه‌ای فرصت‌های آربیتراژ تتر، بیت کوین، اتریوم و سایر رمز ارزهاست.

همانطور که در مثال بالا مشاهده می‌کنید، یک تریدر می‌تواند تتر را از صرافی آبانتتر به قیمت 29,250 تومان خریداری کرد و با انتقال آن به صرافی بیت پین، تتر خود را به قیمت 29,405 دلار به فروش برساند و از این اختلاف قیمت کسب درآمد مطمئنی را تجربه کند.

 

  • فرصت آربیتراژ بیت کوین در ایران

تریدرهایی که قصد خرید بیت کوین دارند، با استفاده از این اطلاعات به راحتی می‌توانند بیت کوین را ارزانتر خریداری کنند.

از طرفی این اختلاف قیمت فرصتی طلایی برای کسب درآمد با استفاده از آربیتراژ است.

کسب درآمد از آربیتراژ به دلیل آنکه فرآیند خرید از صرافی اول و انتقال آن به صرافی دوم و فروش در آن، در مدت زمان بسیار کوتاهی (نهایتا 10 دقیقه) انجام می‌شود؛ تریدر سود کم اما مطمئنی را بدست می‌آورد. این اطمینان در کسب درآمد، تریدرهای بسیاری را به سمت این روش معامله‌گری کشانده است.

 

یافتن سودهای بالاتر در آربیتراژ رمزارزها

ترید به روش آربیتراژ یک مشکل اساسی دارد؛ اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف آنقدر بالا نیست و در عمل با در نظر گرفتن کارمزد معامله در دو صرافی و همچنین کارمزد شبکه در انتقال ارزهای دیجیتال، اختلاف قیمت سود ده نیست.

اما سرویس‌هایی که به صورت لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف را رصد و گزارش می‌کنند می‌توانند به کمک تریدرها بیایند. در چنین سرویس‌هایی، تریدر می‌تواند تعیین کند که در صورتی که اختلاف قیمت یک ارز دیجیتال در دو صرافی مختلف، بالاتر از مقدار مشخصی بود، آن را به ما نشان دهد.

 

برای مثال، می‌توان این طور تعریف کرد که زمانی که قیمت تتر یا بیت کوین و اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال در دو صرافی بالاتر از 3 درصد بود، آن را به ما نمایش دهد. در این حالت، کارمزد انجام معامله در دو صرافی معادل 0.6 درصد خواهد بود در نتیجه می‌توان از چنین اختلافی معادل 2 درصد سود خالص دریافت کرد (با کسر کارمزد انتقال ارز شبکه بلاکچین). با استفاده از این سرویس‌ها، در زمان تریدر صرفه جویی خواهد شد و همچنین نیازی به رصد لحظه‌ای قیمت توسط تریدر نخواهد بود.

آربیتراژ گیری، کسب سود از تفاوت قیمت بیت کوین و قیمت تتر در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی!

در جدول فوق فرصت های آربیتراژ موجود برای سه ارز دیجیتال تتر، بیت کوین و اتریوم را در چهار صرافی نوبیتکس (Nobitex)، رمزینکس (Ramzinex)، آبان تتر (AbanTether) و بیت پین (Bitpin) مشاهده می کنید.

 

در ستون آخر این جدول، بالاترین سود آربیتراژ را نیز مشاهده می‌کنید. برای محاسبه این سود فرض بر این است که از میان این چهار صرافی، خرید ارز دیجیتال مورد نظر از صرافی با پایین‌ترین قیمت و فروش ارز دیجیتال مورد نظر به بالاترین قیمت انجام شود. این فرصت‌ها باید به صورت لحظه‌ای رصد شده و بهترین فرصت‌های آربیتراژ را شکار کنید.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار