مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند الزام به صدور فاکتور الکترونیک در میدان میوه و تره بار تهران رهاشدن بیش از ۳۰۰ گودال در تهران

مخالفت مجلس با خرید اتوبوس دست دوم خارجی

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از مخالفت مجلس با خرید اتوبوس‌های دست دوم خارجی خبر داد و گفت: اگر ظرفیت داخل جوابگو نباشد، حتما باید اتوبوس‌های نو از خارج خریداری کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 22
کد خبر: ۱۵۵۶۳۹

به گزارش راهبرد معاصر، عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین‌آلات و صنایع وابسته درباره ظرفیت کشور در زمینه ساخت اتوبوس داخلی اظهار کرد: این ظرفیت باید اعلام و ساز و کاری برای آن فراهم شود که بدانیم چگونه باید ظرفیت کشور را تامین کنیم.

وی با اشاره به اظهار نظرهایی درباره واردات اتوبوس دست دوم افزود: ما با واردات اتوبوس دست دوم به کشور مخالف هستیم و اگر قرار است اتوبوسی به کشور وارد شود، باید نو باشد تا از کمپانی ذی‌ربط بتوان امتیازاتی گرفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات اتوبوس دست دوم شناسنامه، خدمات پس از فروش، قطعه و ... ندارد گفت: متقاضی باید شناسایی شود تا به تناسب نیاز، میزان تقاضای خود را به تولید کننده اعلام کند و آن شرکت هم بسازد.

تالارپشتی گفت: نباید فقط به ظرفیت داخل فکر کنیم؛ ظرفیت ما جوری آفریده شده که چهارراه بین‌المللی است و به بسیاری از کشورهای دنیا می‌توانیم سرویس دهیم. می توانیم تولید کنیم و به سایر کشورها نیز صادر داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ظرفیت‌های نمایشگاه شهر آفتاب گفت: نمایشگاه شهر آفتاب یک نمایشگاه جدید، مدرن، به روز و... است و در حال حاضر شرکت‌ها تمام خودروهای سنگین را به داخل سالن آورده‌اند.

تالارپشتی بیان کرد: در بسیاری از نمایشگاه‌ها این امکان وجود ندارد و این نمایشگاه مدرن است و تمامی مقامات موظف هستند کمک کنند تا این نمایشگاه به پای خود بیایند و برنامه‌های منظمی را این نمایشگاه داشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از تمامی نمایشگاه‌ها می‌توان استفاده کرد و این نمایشگاه به روز ساخته شده و ما هم از آن حمایت می‌کنیم.

وی گفت:همه در مجلس، دولت و دیگران موظف هستیم ظرفیت ها و‌ توانمندی‌ها را تقویت کنیم و از اوایل مجلس یازدهم تلاش‌های زیادی کردم که ظرفیت مسافربری رشد داشته باشد.
وزارت کشور و سازمان همیاری در حوزه حمل و نقل جلوتر از وزارت راه و شهرسازی هستند و ما از راه و شهرسازی گله مند هستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی پای کار نیست گفت: در زمینه اتوبوس علاوه بر مصرف داخلی، باید کاری کنیم که تولید و توزیع در سطح منطقه و بین الملل را داشته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید ساختاری چابک و به روز در تولید کنندگان داشته باشیم و دلیل نارضایتی مردم نسبت به ۲ خودروسازی ایران خودرو و سایپا این بود که از اول حیاط خلوت دولت‌ها شده بود.

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم بعد از استقرار دولت سیزدهم تلاش شد این نقش برطرف شود گفت: دولت نباید تصدی گری کند و ما نقصی که در جلسات مجلس داریم و می‌خواهیم آن را برطرف کنیم، این است که مصرف کنندگان بیایند قرارداد تضمین خرید با شرکت‌ها ببندند که این‌ها تکلیف خود را بدانند.

تالارپشتی با اشاره به اینکه ما در مجلس پیگیر هستیم که قرارداد تضمین خرید بسته شود گفت: مسئولان راه و شهرسازی وقتی به مجلس می‌آیند، انگار مسئول نیستند. چرا باید خودروی دست دوم وارد کرد و خودروی دست دوم هیچ هویت و امکاناتی برای مردم نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر با سازنده‌های داخلی قراردادهای تضمین خرید طولانی مدت ببندیم، رشد آنی خواهند داشت./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده