لزوم هشیاری در مواقع فتنه/ غرب به دنبال بزک کردن خیانت‌های شاه-راهبرد معاصر
یادداشت اختصاصی سهراب مظفری میانجی، نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و مرحوم علوی گرگانی در تهران؛

لزوم هشیاری در مواقع فتنه/ غرب به دنبال بزک کردن خیانت‌های شاه

موارد متعددی در دل تاریخ از خیانت‌های نظام شاهنشاهی به ملت ایران وجود دارد که برای جوانان امروز تعریف نشده است. رسانه‌های فارسی‌زبان که با پول دشمنان ملت راه‌اندازی شده‌اند، مدام در حال نشر اکاذیب برای فریفتن مردم هستند و در آن‌سوی مرزها تلاش می‌کنند با وعده‌های فریبنده جوانان تحصیل‌کرده و نخبه ایرانی را به غرب بکشانند تا اهداف شوم خود را اجرا کنند و مانعی بر سر راه رشد و شکوفایی کشور باشند.
سهراب مظفری میانجی؛ نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و مرحوم علوی گرگانی در تهران
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 24
کد خبر: ۱۵۵۶۸۴

لزوم هشیاری در مواقع فتنه/ غرب به دنبال بزک کردن خیانت‌های شاه

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ به جرئت می توان گفت در میان تمامی ادیان الهی و حتی سازمان ها و نهادهای بشری بین المللی، تنها اسلام است که انسان را به تعقل، تفکر و اندیشیدن در احوالات خود توصیه کرده و در روایات آمده است، هر چیزی عقل استدلالی و برهانی آن را تأیید کند، شرع مقدس نیز آن را تأیید می کند. همچنین هر چیزی را شرع مقدس تأیید کند، عقل استدلالی و برهانی نیز آن را تأیید می کند.

 

حال افراد مغرض و بعضی رسانه های غربی به گونه ای اسلام را به تصویر می کشند گویی مسلمانان بویی از علم، دانش و تمدن نبرده اند، غافل از اینکه اسلام جلسه علم و تفکر را به جلسات و عمل های مستحبی ترجیح می دهد. آنچه برای مسئولان حائز اهمیت است، اینکه در حوزه مدیریتی باید مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حل شود و نباید از دستاوردهای ویژه غفلت کرد.

 

عواملی همچون ترور بزرگان و دلسوزان نظام در اوایل انقلاب، جنگ تحمیلی و شهادت جوانان عزیز کشور در دفاع از میهن در جای خود سعادتی برای انقلاب اسلامی است، ولی نباید فراموش کرد از دست دادن تک تک این جوانان برای کشور خسارت به شمار می رود. طبعاً اگر بزرگان سیاسی که در راه اعتلا و پیشرفت کشور تلاش کردند و فوت کردند یا شهید شدند، زنده بودند قطعاً محال بود انقلاب به دست برخی نااهلان بیفتد و اقتصاد به گونه ای مدیریت شود که امروز مردم زیر فشارهای متعدد باشند.

 

جوانان و نوجوانان که دوران پیش از انقلاب را درک نکرده اند، هر چه می شنوند فوری باور می کنند، بدون اینکه درباره آن تحقیق، به تاریخ و خاطرات ثبت و ضبط شده آن دوران رجوع کنند

اگر هشت سال جنگ به ایران تحمیل نمی شد و شهدای مخلص جهادی در راه آبادانی کشور اقدام می کردند، امروز وضعیتی به مراتب بهتر داشتیم. باید آگاه بود، کشورهایی که ترغیب و تجهیزکننده صدام برای تجاوز به کشورمان بودند، اکنون مترصد اغفال، تحریک و گمراه کردن جوانان ایرانی با دادن وعده های پوچ هستند تا آنها را علیه کشور خود بشورانند.

 

جوانان و نوجوانان که دوران پیش از انقلاب را درک نکرده اند، هر چه می شنوند فوری باور می کنند، بدون اینکه درباره آن تحقیق، به تاریخ و خاطرات ثبت و ضبط شده آن دوران رجوع کنند یا از سالمندان باتجربه بپرسند. برای تفهیم بهتر باید به این سؤال پاسخ داد چرا در چند سال اخیر بحران ها به اعتراضات خیابانی کشیده شده و گاه و بیگاه عده ای شعار در حمایت از نظام شاهنشاهی سر می دهند.

 

حمایت های از سر ناآگاهی جوانان در حالی است که آمریکا و غربیها محمدرضا شاه را همانند شاه عربستان گاو شیرده به حساب می آوردند و همیشه دنبال منافع خود بودند. به عنوان نمونه، آمریکایی ها در سال ۱۹۵۱ محمد مصدق را به عنوان مرد سال معرفی، او را شخصیت افسانه ای عنوان و به وی کمک کردند تا ملت به وی اقبال پیدا کنند، اما دو سال بعد زمینه سقوط دولتش را فراهم کردند.

 

همچنین در مجله «تهران» ۱۸ آذر ۱۳۴۳ در ترجمه مقاله ژرژ میدر، نماینده کنگره آمریکا از میشیگان نوشت، شرکت آمریکایی در جنوب ایران سد می سازد تا هیرمند خشک شود، مردم استان سیستان و بلوچستان دچار قحطی شوند، خانه و کاشانه خود را رها کنند و به گرگان بگریزند. در آن زمان برای ساخت سد ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار هزینه شد.

 

رسانه های فارسی زبان که با پول دشمنان ملت راه اندازی شده اند، مدام در حال نشر اکاذیب برای فریفتن مردم هستند و در آن سوی مرزها تلاش می کنند با وعده های فریبنده جوانان تحصیل کرده و نخبه ایرانی را به غرب بکشانند تا اهداف شوم خود را اجرا کنند

موارد متعددی در دل تاریخ از خیانت های نظام شاهنشاهی به ملت ایران وجود دارد که برای جوانان امروز تعریف نشده است. رسانه های فارسی زبان که با پول دشمنان ملت راه اندازی شده اند، مدام در حال نشر اکاذیب برای فریفتن مردم هستند و در آن سوی مرزها تلاش می کنند با وعده های فریبنده جوانان تحصیل کرده و نخبه ایرانی را به غرب بکشانند تا اهداف شوم خود را اجرا کنند و مانعی بر سر راه رشد و شکوفایی کشور باشند.

 

دشمنان اسلام به این دلیل سرمایه و تمرکز خود را بر تحریک جوانان ایرانی گذاشته اند که به خوبی می دانند با دادن وعده های آمیخته با دروغ می توانند جوانان را در راستای نقشه های شوم خود تحریک کنند و به تماشای ناامنی و اغتشاشات در ایران بنشینند. با وجود این، اگر بهانه از دست دشمن گرفته می شد، حرفهایشان در دل و ذهن جوانان تأثیر نداشت. آنچه ملت را آزرده خاطر کرده، تورم موجود و گرانی هایی است که بیشتر بر روی طبقه متوسط و قشر آسیب پذیر جامعه تأثیر می گذارد و آنها را در مضیقه قرار می دهد.


دولت برای حل مشکلات اقتصادی باید اقدام فوری انجام دهد، حتی اگر امکان پذیر است از بودجه بعضی دستگاه ها کسر و آن را در زمینه معیشت اقشار ضعیف جامعه هزینه کند.  بیکاری ازجمله آسیب های بزرگ اجتماعی است که انتظار می رود وزارتخانه های مسئول همت و زمینه های اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان را فراهم کنند.

 

برخورد با اختلاسگران ازجمله موضوعات مهم است. پیگرد و جلب اختلاسگران خارج نشین برای محاکمه در ایران ضروری و یکی از مطالبه های اصلی مردم است. مردم باید شاهد اجرای عدالت و دادگاهی شدن کسانی باشند که بیت المال را غارت کردند و مطمئن شوند قوه قضائیه در حق هیچ اختلاسگر فاسدی اغماض نمی کند. تداوم این روند سبب التیام   قلوب مردم و درس عبرتی برای متخلفان می شود.

 

کشور به هماهنگی دو قوه مقننه و مجریه نیاز دارد، زیرا باید تمهیدات ویژه ای نسبت به موضوع افزایش جمعیت سالخورده و کاهش ازدواج و فرزندآوری داشته باشند. به دلیل افزایش تورم امکان چندانی برای ازدواج و فرزندآوری جوانان نیست. با افزایش سن و کاهش آمار ازدواج، زاد و ولد کم می شود و ممکن است ده ها سال آینده با کاهش جمعیت جوان کشور، دشمنان به میهن نظر سوء داشته باشند.

جوانان بدانند کشور متعلق به آنهاست، آینده سازان ایران هستند و هر چه از رسانه های بیگانه شنیدند، نباید فوری باور کنند؛ بلکه درباره آن فکر و تحقیق کنند، دچار افراط و تفریط نشوند. دشمنان ایران متحد و مقتدر نمی خواهند، نمی توانند مردم ایران را در کنار هم ببینند و هدفشان رودررو قرار دادن مردم است.

 

باید جوانان تأمل کنند چرا آمریکا و غرب به جای آنکه چیزهای زیان بار یا بی فایده را تحریم کنند، داروهای خاص را تحریم می کنند؟ زیرا می خواهند مردم در رنج و سختی باشند. آنها صادق نیستند.

 

جوانان باید بدانند هرچند مسیر انقلاب اسلامی درست است، اما برخی انتخاب های نادرست و رأی دادن به افرادی که غلط بودن سیاست ها و خط مشی آنها روشن است، باعث می شود آن فرد و افرادی که قانون را وسیله رسیدن به امیال خود می پندارند، از فرصت به وجود آمده علیه مردم و در راه فربه کردن خود سوءاستفاده کنند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده