بیانیه ارتش کره‌شمالی درباره پرتاب‌های موشکی اخیر-راهبرد معاصر

بیانیه ارتش کره‌شمالی درباره پرتاب‌های موشکی اخیر

ستاد کل ارتش خلق کره شمالی توضیحاتی درباره پرتاب‌های موشکی اخیر این کشور را ارائه داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۱۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، پیونگ یانگ در جدیدترین موضع گیری خود درباره پرتاب های موشکی اخیر از سوی این کشور اعلام کرد که این پرتاب ها به صورت تمرین و آزمایش علیه اهداف کلیدی کره جنوبی و ایالات متحده صورت گرفته است.

به گفته راشاتودی، ارتش کره شمالی توضیح داد که آزمایش‌های موشکی اخیر بخشی از تمرین شبیه‌سازی حملات به اهداف کره جنوبی و آمریکا با استفاده از انواع مهمات از جمله سلاح‌های هسته‌ای بوده است.

پیونگ یانگ در ادامه خاطرنشان کرد که پرتاب های موشکی پاسخی به مانورهای هوایی مشترک سئول و واشنگتن بود که بین 31 اکتبر و 5 نوامبر برگزار شد. ارتش کره شمالی این تمرینات را گسترده و تهدید کننده توصیف کرد و گفت: این مانورها، آشکارا اقدامی تحریک آمیز برای تشدید عمدی تنش در منطقه و یک تمرین جنگی خطرناک بود که به طور خاص علیه کره شمالی انجام شد.

ستاد کل ارتش خلق کره گفت که نمی تواند «ماهیت تهاجمی» رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی را نادیده بگیرد و به همین دلیل در واکنش نمایش قدرت خود را انجام داد.

کره شمالی ادعا می کند که بین 2 نوامبر و 5 نوامبر حدود 500 جت جنگنده را آماده سازی و صدها گلوله توپ را به دریا شلیک کرد. کره شمالی همچنین گفت که ده ها موشک، از جمله موشک های بالستیک تاکتیکی کوتاه برد پر شده با کلاهک برای پراکندگی و نفوذ زیرزمینی پرتاب کرده است و برخی از آنها در جزیره‌ای خالی از سکنه فرود آمدند.

پیونگ یانگ می‌گوید هدف از این تمرین‌ها شبیه‌سازی حمله به پایگاه هوایی دشمن، هواپیماهای متخاصم، و همچنین به یک شهر بزرگ کره جنوبی است تا شوق ادامه تحرکات جنگی دشمن را از بین ببرد.

به گفته نیروی هوایی ایالات متحده، در رزمایش امسال با نام «طوفان هوشیار» که به صورت مشترک با کره جنوبی انجام شد، حدود 240 هواپیمای نظامی حضور داشتند و این رزمایش به بزرگترین رزمایش در نوع خود تا به امروز تبدیل شده است. رزمایش مشترک ابتدا قرار بود تا 4 نوامبر ادامه یابد، اما برای یک روز دیگر تمدید شد و اعتراض شدید پیونگ یانگ را برانگیخت و این تصمیم را اشتباهی غیرقابل برگشت و وحشتناک خواند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده