انتقاد ترکیه به پیام تسلیت آمریکا برای انفجار تروریستی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

انتقاد ترکیه به پیام تسلیت آمریکا برای انفجار تروریستی

وزیر کشور ترکیه با اعلام خبر بازداشت یک زن به‌ عنوان عامل بمب‌گذاری در استانبول، گروه تروریستی «پ.ک.ک» را مسؤول این انفجار معرفی کرده و از آمریکا به‌دلیل حمایت از آنها انتقاد نمود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 14
کد خبر: ۱۵۹۰۷۷

به گززارش راهبرد معاصر، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) از بازداشت یک زن که مظنون به عاملیت در بمب‌گذاری روز گذشته در استانبول است، خبر داد.

 

سویلو طی نشست خبری در استانبول با اشاره به بازداشت زنی که بمب را در خیابان استقلال مشرف به میدان تقسیم در این شهر رها کرده بود، گفت گروهک تروریستی «پ.ک.ک» و شاخه آن در شمال سوریه یعنی «پ.ی.د» مسئول این حمله تروریستی هستند.

 

به نوشته رسانه‌های ترکیه‌ای، وی با سرزنش کردن دولت آمریکا به دلیل این حمله تروریستی و کشتار مردم در استانبول، توضیح داد که پیام تسلیت واشنگتن مانند بازگشت مجرم به صحنه جنایت خود است.

 

وزیر کشور ترکیه همچنین اظهار داشت که دستور انجام این بمب‌گذاری از مرکز فرماندهی پ.ک.ک و ق.س.د در منطقه «عین‌العرب» (کوبانی) واقع در شمال سوریه صادر شده و عامل این حمله نیز از طریق شهر عفرین وارد ترکیه شده بود.

 

«فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه نیز در بیانیه‌ای گفت: «جامعه جهانی باید بداند که حملات تروریستی علیه شهروندان ما، عواقب مستقیم و غیرمستقیم حمایت برخی کشورها از سازمان‌های تروریستی است».

 

عصر یکشنبه بود که رسانه‌های ترکیه‌ای از وقوع انفجاری مهیب در محله «بی‌اوغلو» در شهر استانبول خبر دادند. دولت ترکیه نیز با بیان اینکه بمب‌گذاری توسط یک زن انجام شده، گفت در این حمله تروریستی حداقل ۶ نفر کشته و ۸۱ تن دیگر مجروح شدند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده