جاده چالوس یک‌طرفه شد انهدام باند مخوف آدم ربایی در رباط کریم که با وعده خروج از کشور اتباع غیرمجاز را به دام می‌انداخت پای وزارت علوم به ماجرای دانشجویان خارجی دانشگاه بوعلی همدان کشیده شد جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۴ / تاریخ آغاز ثبت نام و نحوه اعتراض به نتایج ۲۱ هزار معلم حق‌التدریس آزاد مشمول تعیین‌تکلیف نهایی + جزئیات تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به مازندران ممنوع شد تاریخ ثبت نام پذیرفتگان کنکور ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد این ۲ پلیس قلابی را می‌شناسید؟ + عکس پشت پرده مرگ سمیه طبری صدور احکام جدید فرهنگیان/ خبر خوش برای ورودی‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴ / امکان شرکت دانشجومعلمان در طرح وام قرض الحسنه نتایج کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد + جزئیات روز جهانی دختر ۱۴۰۴ چه روزی است؟ شدیدترین خشکسالی ۱۰۰ سال اخیر در تهران با ۱۵۹ میلی‌متر بارش رقم خورد زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد سقف جدید مهریه چقدر است؟ آخرین وضعیت جاده‌های شمال کشور / چالوس امروز یکطرفه شد

دوره پیش دبستانی اجباری است؟

به گفته رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک دوره پیش دبستانی اجبار نیست، اما ضروری است و یک دوره تربیتی مستقل است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 22
کد خبر: ۱۶۰۳۹۳

به گزارش راهبرد معاصر مجتبی همتی‌فر در نشست شورای برنامه ریزی و نظارت پیش دبستان و کودکستان های شهر تهران، ماموریت اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را «سازماندهی مراکز تربیت کودک به خصوص در سه سال دوم کودکی»، «توانمندسازی خانواده ‎ها» و «ارتقای زیست بوم کودکی در ایران» برشمرد و اظهار کرد: آینده کشور وابسته به شیوه تربیت امروز کودکان است، اگر براساس منویات مقام معظم رهبری به این امر توجه کنیم، می‌توانیم امید داشته باشیم که دانش آموزان و نسل فردای ما پیشرفتی که مدنظر است را محقق کنند.

وی با اشاره به این که دوره پیش دبستانی، اجبار نیست، اما ضروری است، افزود: دوره پیش دبستانی، جزئی از حوزه دبستان نیست، بلکه خود یک دوره تربیتی مستقل است و خدمت به کودکان قبل از ورود به دبستان جدا از ماموریت و رسالت این سازمان، یک وظیفه شرعی محسوب می ‎شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم وتربیت کودک در ادامه تصریح کرد: همه ما در کنار وظایف اداری خود باید برای کودکان برنامه داشته باشیم.

همتی فر با اشاره به ضرورت تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در راستای مدیریت یکپارچه سازی تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در عرصه کودکی تاکید کرد: در کنار تشکیل سازمان، مطالعاتی بومی در رابطه با دوره کودکی انجام می‎شود تا منجر به شکل گیری الگوی نظری و عملی تربیت کودک در ایران شود.

وی با تأکید بر این که مربی باید نحوه کار با کودک را به صورت تخصصی بداند و موقعیت‌های تربیتی را فراهم کند، اظهار کرد: در این خصوص رشته‌های مختلفی داریم که مربیان نه تنها خود فرا می‌گیرند بلکه به خانواده برای مهارت کار با کودک در خانه یاد می‌دهند.

همتی فر با بیان این که جایگاه رابطه بین مربی و کودک بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: وظایف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ارائه خدمات به کودکان و خانواده‌های این کودکان است و محصولات فرهنگی و تربیتی و همه امور نیز زیر نظر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منتشر می‌شود، محصولات قابل توصیه به خانواده‌ها و کودکستان‌ها در قالب بسته‌های محتوایی معرفی می‌شود و امید است در آینده به عنوان رویداد‌های اصلی سازمان تثبیت شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار