سه پیشنهاد جلسه اضطراری شورای سنجش و پذیرش دانشجو به شورای عالی انقلاب فرهنگی جزییات و ساعت طرح ترافیک از ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ روش‌های پرداخت زکات فطره اعلام شد ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران از دقایقی قبل آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان از ۱۵ فروردین صدور حکم سنگین برای ۹ متهم فساد در شورای شهر سردشت تدوین اساسنامه مدارس مجازی/ برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور امروز و فردا چطور با ChatGPT عکس‌هایمان را به سبک انیمیشن‌های استودیو «جیبلی» درآوریم؟ ۵۰۵ جانباخته و ۱۲ هزار مجروح در ابتدای طرح نوروزی در کشور سازمان نظام پرستاری: کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های کشور مرکز مدیریت راه‌های کشور: تردد ۲۱.۶ میلیون خودرو در موج اول سفر‌های نوروزی برخورد قضایی با عوامل انتشار کلیپ خارج از شئون از یک کنسرت تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مسدود در روز جمعه ۸ فروردین هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۴/۱/۸؛ بارندگی و وزش باد در ۱۱ استان

دوره پیش دبستانی اجباری است؟

به گفته رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک دوره پیش دبستانی اجبار نیست، اما ضروری است و یک دوره تربیتی مستقل است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 22
کد خبر: ۱۶۰۳۹۳

به گزارش راهبرد معاصر مجتبی همتی‌فر در نشست شورای برنامه ریزی و نظارت پیش دبستان و کودکستان های شهر تهران، ماموریت اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را «سازماندهی مراکز تربیت کودک به خصوص در سه سال دوم کودکی»، «توانمندسازی خانواده ‎ها» و «ارتقای زیست بوم کودکی در ایران» برشمرد و اظهار کرد: آینده کشور وابسته به شیوه تربیت امروز کودکان است، اگر براساس منویات مقام معظم رهبری به این امر توجه کنیم، می‌توانیم امید داشته باشیم که دانش آموزان و نسل فردای ما پیشرفتی که مدنظر است را محقق کنند.

وی با اشاره به این که دوره پیش دبستانی، اجبار نیست، اما ضروری است، افزود: دوره پیش دبستانی، جزئی از حوزه دبستان نیست، بلکه خود یک دوره تربیتی مستقل است و خدمت به کودکان قبل از ورود به دبستان جدا از ماموریت و رسالت این سازمان، یک وظیفه شرعی محسوب می ‎شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم وتربیت کودک در ادامه تصریح کرد: همه ما در کنار وظایف اداری خود باید برای کودکان برنامه داشته باشیم.

همتی فر با اشاره به ضرورت تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در راستای مدیریت یکپارچه سازی تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در عرصه کودکی تاکید کرد: در کنار تشکیل سازمان، مطالعاتی بومی در رابطه با دوره کودکی انجام می‎شود تا منجر به شکل گیری الگوی نظری و عملی تربیت کودک در ایران شود.

وی با تأکید بر این که مربی باید نحوه کار با کودک را به صورت تخصصی بداند و موقعیت‌های تربیتی را فراهم کند، اظهار کرد: در این خصوص رشته‌های مختلفی داریم که مربیان نه تنها خود فرا می‌گیرند بلکه به خانواده برای مهارت کار با کودک در خانه یاد می‌دهند.

همتی فر با بیان این که جایگاه رابطه بین مربی و کودک بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: وظایف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ارائه خدمات به کودکان و خانواده‌های این کودکان است و محصولات فرهنگی و تربیتی و همه امور نیز زیر نظر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منتشر می‌شود، محصولات قابل توصیه به خانواده‌ها و کودکستان‌ها در قالب بسته‌های محتوایی معرفی می‌شود و امید است در آینده به عنوان رویداد‌های اصلی سازمان تثبیت شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر