به گزارش راهبرد معاصر؛ ، یاسر کاکلیان گفت : هزینه های تعویض قطعات یدکی و تعمیرات خودروهای سنگین برای کامیون داران بسیار سنگین است و این عامل یکی از عوامل نارضایتی کامیون داران است .
وی ادامه داد: بی قانونی و دلالی باربری ها نیز یکی دیگر از عوامل نارضایتی کامیون داران است .
کاکلیان در این باره توضیح داد: باربری ها معمولا از روی کرایه بار ، مبلغی را بر می دارند که کرایه حمل بار برای کامیون داران پایین می آید و حق کامیون داران در این مورد خورده می شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کامیون داران ، خودروهای خود را بصورت اقساطی از شرکتهای لیزینگ خریداری کرده اند افزود: به همین دلیل کامیون داران برای پرداخت قسط های خود مجبور به پذیرش بار با قیمت های پایین هستند اما به نبود ساز و کار نامناسب در توزیع عادلانه بار اعتراض دارند.
گفتنی است توزیع ناعادلانه بار بین رانندگان یکی از اعتراضات قدیمی رانندگان کامیون ها بود و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و وزارت راه و شهرسازی وعده داده بودند این فرایند الکترونیکی خواهد شد تا راننده پس از مدت کوتاهی از رسیدن به پایانه حمل بار و اعلام حضور، حواله خود را طبق نوبت دریافت کند و شرکت های باربری نقشی در تخصیص بار نداشته باشند اما این فرایند با وجود گذشت چند سال، همچنان در برخی پایانه های اصلی کشور اصلاح نشده است./ تسنیم