تعرفه صادرات پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی برداشته شد-راهبرد معاصر
بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم

تعرفه صادرات پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی برداشته شد

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت که با پیگیری‌های این کمیسیون تعرفه صادرات سه محصول کشاورزی پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی برداشته شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 30
کد خبر: ۱۶۱۶۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، محمدجواد عسکری در گفت‌وگویی گفت: طبق ماده ۲۳ قانون دائمی و همچنین بند (ش) تبصره ۸ قانون ۱۴۰۱، گذاشتن تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی تحت هر شرایطی ممنوع است.

وی ادامه داد: البته بر اساس بند (ش) تبصره ۸ قانون ۱۴۰۱، در صورتی تعرفه گذاری برای صادرات محصولات کشاورزی مجاز است که دستگاه‌های متولی مثل وزارت جهاد کشاورزی ۶ ماه قبل آن را اعلام کرده تا براساس آن تصمیم‌گیری شود لذا تصمیم خلق الساعه خلاف قانون بوده و جایگاه قانونی ندارد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون گفت: بر همین اساس کمیسیون کشاورزی دیروز جلسه‌ای با وزیر کشاورزی تشکیل داد و با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان توسعه تجارت و دو وزارتخانه صمت و کشاورزی مقرر شد که از امروز همان تعرفه نیم درصد بر محصولات صادراتی مثل گوجه فرنگی لحاظ شود.

وی افزود: بنابراین به دلیل اهمیت موضوع و تولید محصولات کشاورزی در استان‌های خوزستان، فارس بوشهر و هرمزگان اعمال تعرفه بر محصولات کشاورزی برداشته می‌شود و صادرکنندگان به راحتی می‌توانند نسبت به صادرات اقدام کنند.

عسکری در پایان و در جمع بندی با بیان اینکه «از امروز تعرفه صادرات محصولات کشاورزی برداشته شد» گفت: این محصولات کشاورزی شامل پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی می‌شود که تعرفه صادرات برای این سه محصول با پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی برداشته شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده