تذکر جدی به بانک‌ها درباره ضمانت‌های بانکی/ بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج پدر مردم را در آورده‌اند-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

تذکر جدی به بانک‌ها درباره ضمانت‌های بانکی/ بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج پدر مردم را در آورده‌اند

نماینده مردم کاشمر در مجلس با بیان اینکه بانک‌ها پدر مردم را در پرداخت وام ازدواج درآورده‌اند گفت که باید به بانک‌ها در حوزه ضمانت بانکی تذکر جدی داده شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 04
کد خبر: ۱۶۲۲۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، جواد نیک بین در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) در تذکری گفت: بانک‌ها به قوانین مصوب مجلس عمل نمی‌کنند؛ طبق مصوبه مجلس در بودجه ۱۴۰۱ در حوزه ضمانت‌ها، باید محل اجرای طرح‌های اشتغال به عنوان ضمانت بانکی باشد اما بانک‌ها قبول نمی‌کنند.

وی درباره پرداخت وام ازدواج گفت: بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج پدر مردم را در آورده‌اند؛ آنها در صورتی وام ازدواج می‌دهند که ضامن کارمند با فیش کسر از حقوق ارائه شود اما مگر چند میلیون کارمند حقوق بگیر در کشور وجود دارد که بانک‌ها از مردم ضامن کارمند دولت می‌خواهند؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: تعداد کارمندان دولت کمتر از ۵ میلیون نفر است پس مردم از کجا ضامن کارمند با فیش کسر از حقوق پیدا کنند؟ نتیجه آن می‌شود که وام فرزندآوری و ازدواج را می فروشند و در نهایت هم هدف قانونگذار محقق نمی شود.

نیک بین تاکید کرد که باید به بانک‌ها در حوزه ضمانت بانکی تذکر جدی داده شود؛ طبق متن قانون باید کارت یارانه به عنوان ضمانت پرداخت وام ازدواج و فرزند آوری باشد اما بانک‌ها قبول نمی‌کنند./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار