کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟ مراقبت بعد از آن چگونه است؟-راهبرد معاصر

کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟ مراقبت بعد از آن چگونه است؟

ابروها نقش قابل توجهی در زیبایی صورت دارند و اگر شکل خوبی داشته باشند، به بهترین شکل می توانند ویژگی های ظاهری و شکل چشمانتان را برجسته کنند. خیلی از زنان و مردان با نازک شدن ابروهایشان در طول زنان شگفت زده می شوند. جای زخم روی ابرو و مصرف بعضی داروهای خاص می تواند باعث شود که تراکم موی ابروها کاهش پیدا کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 12
کد خبر: ۱۶۳۴۳۴

به گزارش راهبرد معاصر, کاشت ابرو چه به دنبال یک تغییر کوچک یا کلفت کردن ابروهایتان باشید، می تواند ابروهایتان را به زیباترین شکل ممکن در بیاورد. هر ابرویی به نتایج طبیعی و ماندگاری منجر می شود و اعتماد به نفس بالا را برای فرد به همراه می آورد. با ما بمانید و با مزایای کاشت ابرو برای مردان و زنان، بیشتر آشنا شوید.

 

مزایای کاشت ابرو

اگرچه کاشت ابرو یک روش درمانی نسبتا محدود است، اما اثر قابل توجهی بر صورت فرد می گذارد. اگر از مصرف هرروزه محصولات آرایشی برای درآوردن ابرویتان به شکل دلخواه خسته شده اید، می توانید از انواع روش‌های کاشت ابرو برای دستیابی به زیبایی طبیعی صورتتان استفاده کنید.

از مزایای دیگر این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محل ابروهای کنده شده را به طور کامل پوشش می دهد.
  • جای خالی محل زخم روی ابرو را می پوشاند.
  • ویژگی های طبیعی صورتتان را برجسته می کند و باعث کاهش ظاهر افتاده چشمان می شود.
  • شکل مشخص و برجسته ای به ابروهای کسانی می دهد که به طور طبیعی، ابروهای کم مویی دارند.

 

روند کاشت ابرو

کاشت ابرو شامل دو گام اساسی است: برداشتن فولیکل مو از بانک مو و کاشت آنها در ابرو.

  • مشاوره: قبل از جلسه باید با جراح زیبایی دیدار کنید و نتایج مد نظرتان، خطرات و روند اجرای فرایند را با او در میان بگذارید. او هم پوست ناحیه ابرو و بانک مویتان را معاینه می کند.
  • بیهوشی کلی: قبل از برداشتن فولیکل های بانک مو، بیحسی موضعی به آن تزریق می شود و در طول فرایند نیز می توانید از آرامبخش یا بیهوشی کلی استفاده کنید؛ البته اکثر بیماران، تنها از بیحسی موضعی استفاده می کنند.
  • برش های کوچک در محل بانک فولیکل مو: برای برداشتن فولیکل های موردنیاز برای فرایند کاشت ابرو، بخش کوچکی از موها تراشیده می شود و برش های پانچی کوچکی در آن ایجاد می شود. به طور کلی در این روش به دلیل کوچک بودن برش ها، نیازی به بخیه نیست.
  • کاشت مو در ابرو: بعد از برداشتن فولیکل های مویی، برش کوچکی در ابروها ایجاد می شود و این فولیکلها دانه به دانه و با دقت – برای اطمینان از ظاهر طبیعی در حین رشد – در ابرو کاشته شود.

 

دوره ریکاوری بعد از کاشت ابرو

دوره ریکاوری بعد از کاشت ابرو معمولا سریع است؛ احتمالا در روزهای اول بعد از کاشت ابرو شاهد کبره بستن و پوسته پوسته شدن در اطراف ابرو خواهید بود و نباید آنها را از جایشان بکنید.

باید تا سه هفته بعد از جراحی از انجام فعالیت های شدید خودداری کنید. در صورت بروز خونریزی، تورم یا ترشح چرک از محل کاشت ابرو سریعا با جراحتان تماس بگیرید.

احتمالا بعد از چند هفته شاهد ریزش موی کاشته شده خواهید بود که کاملا طبیعی است. ابرهای جدیدتان بعد از چند ماه رشد می کند و در این مدت شاید لازم شود تا موهای کاشته شده را به اندازه موهای ابرویتان کوتاه کنید.

 

موارد احتیاطی و عوارض جانبی کاشت ابرو

یکی از خطرات احتمالی کاشت ابرو، عدم پیوند موفق فولیکل های کاشته شده جدید است. در چنین مواردی باید در آینده در یک جلسه ترمیمی شرکت کنید. خود فرایند جراحی ممکن است خطراتی داشته باشد و باید درباره عوارض و خطرات احتمالی زیر با جراحتان صحبت کنید:

  • خونریزی زیاد
  • صدمات عصبی
  • تورم
  • کبودی و خونمردگی
  • عفونت
  • باقی ماندن جای زخم

جراح قبل از کاشت ابرو، سوابق پزشکیتان را به همراه شما بررسی می کند. حتما وجود هر گونه مشکل پزشکی و داروها و مکملهایی که مصرف می کنید را با او در میان بگذارید. کاشت ابرو در صورت ابتلای فرد به موارد زیر شاید مناسب نباشد:

  • طاسی منطقه ای
  • وسواس موکنی
  • اختلال خونریزی
  • سابقه مشکلات مرتبط با جراحی زیبایی

آیا کاشت ابرو دردناک است؟

به بانک مو (پشت سر) و محل کاشت مو (ابرو) ماده بیحسی موضعی تزریق می شود و عملا باقی مراحل، دردی نخواهد داشت. بعلاوه برای آرام شدن اعصاب و خواب آلوده شدن بیمار، به او در ابتدای فرایند داروی خوراکی داده می شود تا کاشت ابرو ساده تر شود.

 

راه‌های جایگزین کاشت ابرو چیست؟

از راههای جایگزین کاشت ابرو می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • تاتو: از رنگدانه های دائمی برای ایجاد یک شکل مسطح شبیه به ابرو استفاده می شود.
  • میکروبلیدینگ: در این فرایند از جوهر نسبتا دائمی برای ایجاد ظاهری شبیه به مو استفاده می شود.
  • آرایش: پوشش موقتی که البته استفاده از آن به همراه هر یک از گزینه های بالا ممکن است.
  • لاتیس: یک آنالوگ پروستاگلاندین که به صورت موضعی مالیده می شود و علاوه بر تقویت مژه به رشد مو هم منجر می شود.

 

آیا کاشت ابرو برای بیماران رضایت‌بخش است؟

اکثر بیمارانی که به اهمیت جلسه ترمیم بعد از کاشت ابرو واقف باشند، از تصمیمشان مبنی بر کاشت ابرو راضی خواهند بود و به راهکاری دائمی دست پیدا می کنند. نمی توان نتیجه کاشت ابرو را با هیچ راهکار دیگری مقایسه کرد.

 

ماندگاری نتایج کاشت ابرو چقدر است؟

کاشت ابرو یک راهکار دائمی است و تا همیشه از نتایج آن برخوردار خواهید بود. شاهد رشد قابل توجهی در فاصله بین ماههای چهارم تا ششم بعد از جراحی کاشت ابرو خواهید بود و بعد از حدود 10 ماه می توانید نتایج نهایی را مشاهده کنید.

 

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

کاشت ابرو یک فرایند پزشکی ضروری نیست و اصولا تحت پوشش بیمه قرر نمی گیرد و وضعیتی مشابه با روش‌های درمان زیبایی دیگر، مثل تزریق ژل و بوتاکس دارد. هزینه دقیق کاشت ابرو به وضعیت خاص بیمار، تجربه جراح و محل زندگیتان بستگی دارد. بعلاوه هزینه کاشت ابرو تنها به خود فرایند محدود نمی شود و برای دستیابی به نتایج بهینه، باید یک دوره ریکاوری مناسب را پشت سر بگذارید و این هزینه ها نیز در هزینه نهایی کاشت ابرو خود را نشان می دهد.

بسیاری از جراحان برای کمک به بیمارانشان، طرح پرداخت های مختلفی را در نظر می گیرند. این موارد می تواند خود را به صورت تخفیف های مختلف یا پرداخت اقساطی نشان دهد. برای اطلاع از وجود چنین برنامه هایی بهتر است قبل از کاشت ابرو، یک جلسه مشاوره را با جراحتان داشته باشید.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار