کمک ۸۰ میلیون دلاری فرانسه برای تامین برق اوکراین-راهبرد معاصر

کمک ۸۰ میلیون دلاری فرانسه برای تامین برق اوکراین

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز سه شنبه گفت دولت فرانسه ۷۶.۵ میلیون یورو (۸۰ میلیون دلار) دیگر را برای حمایت از اوکراین در تامین برق در زمستان اختصاص خواهد داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 13
کد خبر: ۱۶۳۶۸۵

به گزارش راهبرد معاصر مکرون در کنفرانس بین المللی تاب آوری غیرنظامیان در اوکراین گفت: فرانسه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۵۱.۵ میلیون یورو به اوکراین کمک کرده است، ما ۴۸.۵ میلیون یورو را در روز‌های آینده برای اهداف تعیین شده اختصاص خواهیم داد که ۲۷ مورد آن برای نیاز‌های فوری برای گذراندن زمستان و مابقی است. مبلغی برای کمک به جمعیت‌های آسیب پذیر توزیع خواهد شد. علاوه بر این، ما ۷۶.۵ میلیون یورو اضافی را برای کمک به تامین برق اختصاص خواهیم داد.

در ماه نوامبر، فرانسه ۱۰۰ ژنراتور با تولید ۵ تا ۱۰۰ کیلووات برق تحت طرح اتحادیه اروپا برای انتقال ۵۰۰ ژنراتور به اوکراین فرستاد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی خود در کنفرانس اوایل روز جاری گفت که اوکراین به حدود ۱.۵ میلیارد یورو برای بازسازی جزئی زیرساخت‌های انرژی آسیب دیده یا تخریب شده خود نیاز دارد.

کنفرانس بین المللی تاب آوری غیرنظامیان در اوکراین روز سه شنبه در پاریس در حال برگزاری است. به گفته مکرون، هدف از این اجلاس توافق بر سر حمایت مالی برای کمک به کی یف برای گذراندن زمستان است. انتظار می‌رود کنفرانس بعدی سال آینده در لندن برگزار شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده