تنش دیپلماتیک کابل و اسلام‌آباد؛ سفیر پاکستان به افغانستان باز نمی‌گردد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تنش دیپلماتیک کابل و اسلام‌آباد؛ سفیر پاکستان به افغانستان باز نمی‌گردد

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که تا زمان تامین امنیت نمایندگی دیپلماتیک کشورها سفیر این کشور به افغانستان باز نخواهد گشت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 16
کد خبر: ۱۶۳۹۶۶

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که عبیدالرحمان نظامانی، سفیر این کشور در کابل، تا برقراری امنیت به افغانستان برنخواهد گشت.

 

روزنامه پاکستانی اکسپرس تربیون به نقل از ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، گزارش داده که کشورش خواهان تامین امنیت دیپلمات‌ها و سفارت این کشور در کابل است.

 

گفتنی است که عصر جمعه، ۱۱ آذر، سفیر پاکستان در کابل که در محوطه سفارت در حال قدم زدن بود، هدف تیراندازی قرار گرفت.

 

پس از این حمله داعش با انتشار تصاویری ادعا کرد که این حمله توسط دو عضو این گروه انجام شد و عبیدالرحمان نظامانی، سفیر پاکستان در کابل، هدف حمله بود.

 

این در حالی است که طی یکماه گذشته نیز چندین بار نیروهای طالبان و نظامیان پاکستان در مرز مشترک میان دو کشور درگیر شدند.

 

در آخرین مورد روز گذشته چهار روز پس از درگیری مرگبار میان نیروهای مرزی طالبان و پاکستان در گذرگاه مرزی اسپین‌بولدک در ولایت قندهار، مسئولان محلی طالبان و منابع محلی در قندهار از وقوع درگیری مجدد در این گذرگاه خبر می‌دهند.

 

مسئولان محلی طالبان در قندهار می‌گویند که این درگیری حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه‌ پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ آذر) در منطقه‌ی «شیر آب» «دروازه‌ی دوستی افغانستان-پاکستان» رخ داده و تاکنون ادامه دارد.

 

این مسئولان محلی طالبان تاکید کردند که درگیری پس از آن آغاز شده است که نیروهای مرزی این گروه می‌خواستند در امتداد مرز پاسگاه ایجاد کنند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار