درماندگی مقامات صهیونیستی در مقابل هک دوربین‌های نظارتی-راهبرد معاصر

درماندگی مقامات صهیونیستی در مقابل هک دوربین‌های نظارتی

رسانه‌ای صهیونیستی ادعا کرد مقامات تل‌آویو در مقابل هک دوربین‌ها نظارتی که حتی مراکز امنیتی را تحت نظر داشتند، درمانده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 20
کد خبر: ۱۶۴۶۵۲

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه تایمز اسرائیل مدعی شد مقامات صهیونیستی یک سال پیش از هک دوربین‌های مداربسته توسط هکرها مطلع بودند، اما اقدامی نکردند.

 

این روزنامه مدعی شد: بر اساس گزارشی که قرار است روز سه شنبه به طور کامل منتشر شود، یک گروه ایرانی ده‌ها دوربین مداربسته در اسرائیل را برای مدتی طولانی تحت کنترل داشته و چندین ویدئو از کارخانه اسلحه سازی و همچنین بمب گذاری ماه گذشته در اورشلیم را بارگذاری کرده است.

 

بنا بر اعلام شبکه تلویزیونی کان، مقامات صهیونیست علی رغم اطلاع از فعالیت‌های گروه موسوم به «عصای موسی»، اقدامی برای ایمن سازی دوربین‌ها انجام ندادند.

 

این گروه یک سال پیش در کانال تلگرامی خود تصاویری از اطراف کارخانه رافائل که یک پیمانکار در زمینه دفاعی است و همچنین تصاویری از دوربین‌ها در سراسر اورشلیم و تل آویو را منتشر کرد. همچنین این گروه تصاویری از بمب گذاری ماه گذشته در اورشلیم را منتشر کرد که متعلق به یک دوربین نظارتی بودند که از سوی یک نهاد امنیتی بزرگ در رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بر اساس گزارش شبکه کان، هکر‌ها برای مدتی طولانی کنترل این دوربین‌ها را به دست داشتند و قادر بودند آن‌ها را به جهات مختلف حرکت دهند و تصاویرشان را بزرگنمایی کنند.

 

پیشتر در جریان بمب‌گذاری‌های رخ داده در اراضی اشغالی گروه هکری موسوم به عصای موسی تصاویری را از این عملیات‌ها و انفجار‌ها منتشر کرد و همه اطلاعاتی را که تل آویو می‌خواست مخفی نگه دارد تا به عاملان این عملیات‌ها دست یابد، فاش کرد.

 

روعی شارون، تحلیلگر نظامی صهیونیستی گفت: باید این مسئله بررسی شود اینجا یک رسوایی مطرح است و یک علامت سئوال بزرگی ایجاد شده است، زیرا این مسئله به یک مرکز امنیتی بزرگی تعلق دارد که دوربین‌هایی در اختیار دارد و تصاویر مربوط به چهارراه‌ها را در ساعت‌های شبانه روز ضبط می‌کند و هیچ کس نمی‌دانست که این انفجار‌ها و حملات تصویربرداری شده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده