استیضاح وزیر بهداشت به بیش از ۷۵ امضا رسید-راهبرد معاصر
تاکید پزشکیان بر نهایی شدن توافقات تهران - مسکو حجت عبدالملکی: تانکر‌هایی که از کشور‌های اسلامی برای اسرائیل نفت می‌برند را منفجر می‌کنیم عارف: مشکل مسکن ایثارگران به زودی حل می‌شود پزشکیان: همه مردم باید از سرمایه‌گذاری‌های خارجی بهره‌مند شوند صدیقی: مطمئنا عملیات وعده صادق ۳ انجام می‌شود فرمانده عالی‌رتبه سپاه قدس: صهیونیست‌ها منتظر پاسخ قاطع ایران باشند حکم جدید حسین هدایتی صادر شد | محکومیت ۱۲۰۰ میلیارد تومانی فرمانده نیروی زمینی سپاه: پرندۀ فوق سبک حامل شهید مازندرانی براثر «گیر کردن» و «اصابت پره به کابل برق» سقوط کرد پزشکیان به باکو می‌رود صابر برزکار شرور مسلح معروف به هلاکت رسید + عکس بخشنامه عارف به کلیه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها درخصوص بکارگیری جوانان، زنان و اقوام در سطوح مدیریتی معاون سیاسی سپاه: مردم ایران در مسیر درست تاریخ ایستاده اند | جوانان تحت تاثیر جنگ روانی دشمنان قرار نگیرند فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناو هواپیمابر، ۱۶ ناوشکن و ناوچه آمریکا را در منطقه رصد می‌کنیم | محموله نفتی توقیفی را پس گرفتیم استانداران جدید بوشهر و استان مرکزی معرفی شدند پزشکیان خطاب به سران رژیم اسرائیل: تجاوز به حریم و امنیت خود را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم | اگر آتش‌بس را بپذیرند ممکن است در نوع و شدت پاسخ ما اثر داشته باشد

استیضاح وزیر بهداشت به بیش از ۷۵ امضا رسید

استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی به بیش ۷۵ امضا رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۸۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ استیضاح بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی به بیش از 75 امضا رسیده است این در حالی است که طبق گفته متولیان استیضاح، این امضاها در حال افزایش است.

 

پیش از این وزیر بهداشت از مجلس شورای اسلامی به‌علت اقناع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وی، کارت زرد دریافت کرده بود.

 

طبق شنیده‌ها وزارت بهداشت تعهداتی به نمایندگان درباره عدم اعلام وصول استیضاح داده است که طبق گفته برخی از استیضاح‌کنندگان وزیر بهداشت هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است که طبق گفته استیضاح‌کنندگان این اتفاق باعث خواهد شد در اسرع وقت استیضاح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شود.

 

محورهای استیضاح وزیر ورزش عبارت‌اند از:

1 ـ عدم به‌کارگیری نیروهای متخصص و مجرب.

 

2 ـ عدم مدیریت به‌هنگام و علاج‌جویانه مجموعه عوامل درون و برون سازمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

 

3 ـ عدم اهتمام به تدوین و ارائه لایحه قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی سلامت به دولت و مجلس.

 

4 ـ عدم اهتمام جدی به اجرای سیاست‌های کلی سلامت و قوانین برنامه پنج‌ساله از جمله؛ پزشک خانواده و تکمیل نظام سطح‌بندی و ارجاع، پرونده الکترونیک سلامت و به‌هم‌پیوستگی سامانه‌های فناوری اطلاعات در وزارت بهداشت، گردشگری و دیپلماسی سلامت و تدبیر مهاجرت نخبگان، اولویت پیشگیری و بهداشت بر درمان، ساماندهی و نظارت به‌هنگام در تولید مصرف دارو و تجهیزات پزشکی، تمرکز بر عوامل مؤثر بر سلامت از جمله تغذیه و امنیت غذایی، آلودگی هوا، عوامل اجتماعی و روانی، مدیریت قوی و منسجم در تولیت نظام سلامت، مدیریت و کاهش پرداخت از جیب مردم و افزایش دسترسی به خدمات باکیفیت، اهتمام به اصلاح و برخورد با پدیده شوم زیرمیزی و سهم‌خواری.

 

5 ـ تغییرات مکرر در حوزه‌های مدیریتی مانند سازمان غذا و دارو و بهداشت.

 

6 ـ بی‌توجهی به مشورت با نخبگان حوزه سلامت و اتاق‌های فکر و پژوهشکده‌ها و ایجاد مکانیزم‌های مشورتی لازم و عدم استفاده از ظرفیت‌های راهبردی در فرهنگستان علوم پزشکی و نظام پزشکی.

 

7 ـ عدم توجه به‌هنگام به هشدارهای نظارتی نمایندگان مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان و اصل نود مجلس و تجمیع بیش از 200 سؤال از سوی نمایندگان.

 

8 ـ بی‌توجهی وزیر بهداشت به ایجاد بستر شغلی برای پزشکان جوان و تازه‌فارغ‌التحصیلان و افزایش روند مهاجرت پرستاران و پزشکان، بدعهدی در دریافت و تسویه واکسن‌های تولیدی واکسن سازمان داخلی علی‌رغم سفارش و تعهد به خرید اولیه، بی‌توجهی به اقناع افکار عمومی و رسانه‌ها و کارهای نمایشی بی‌حاصل، انجام اقدامات خلاف قانون در دانشگاه‌ها در برداشت درآمدهای حاصل از فروش دارو و تجهیزات و هزینه در جای دیگر که به‌تبع آن بدهی سنگین به صنعت و نابود کردن صنعت را در بر داشته است.

 

9 ـ توزیع نامناسب امکانات به شهرهای مختلف بدون در نظر گرفتن سطح‌بندی و نقشه راه سلامت و اولویت‌های مرتبط، ناکارآمدی وبدا در برقراری گفتگو (دیالوگ) و رفع مشکل گروه‌های مختلف در داخل نظام سلامت که بعضاً منجر به قطع امید ایشان از تغییر و منجر به افزایش نارضایتی‌های میدانی شده، از سوی دیگر نظام پرداخت مالی نامناسب و عدم رعایت عدالت در پرداخت، محور اصلی تمامی این نارضایتی‌ها و از دیگر موارد است.

 

10 ـ دخالت‌های خویشاوندان و اطرافیان وی در انتصابات و تشکیل کمیته انتصاباتی بدون حضور مدیران و با حضور دوستان و خویشاوندان به‌موازات کمیته انتصابات وزارت بهداشت که منجر به حذف کمیته انتصابات اصلی شده و باعث انتصاب مدیران ناکارآمد و مجیزگوی شده است.

 

11 ـ به‌کارگیری افراد بدون تجربه، تخصص و تحصیلات مرتبط در جایگاه‌های کلیدی، تلاش بعضی مدیران میانی و ارشد برای اقداماتی در راستای تأمین منافع شخصی نظیر حضور پررنگ در بخش خصوصی، انتقال پرونده هیئت علمی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر، عدم ورود وزیر در مباحث راهبردی و تفویض اختیار کامل به معاونین که باعث ایجاد چندگانگی و تعارض در تصمیمات معاونین می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار