حضور مقام سازمان‌ملل در حرم مطهر امام حسین(ع) + تصویر-راهبرد معاصر

حضور مقام سازمان‌ملل در حرم مطهر امام حسین(ع) + تصویر

نماینده سازمان ملل در امور عراق که چند روز قبل به حرم مطهر امام حسین(ع) مشرف شده بود در این باره گفت: از این تجربه معنوی شگفت انگیز مفتخر شدم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۲ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 23
کد خبر: ۱۶۵۰۴۴

 

به گزارش راهبرد معاصر، آستان قدس حسینی نامه ویژه «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق را چند روز پس از تشرف وی به حرم مطهر امام حسین(ع) دریافت کرد.

حضور مقام سازمان‌ملل در حرم مطهر امام حسین(ع) + تصویر

خبرگزاری نون عراق گزارش داد: در نامه نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق که به حرم مطهر امام حسین(ع) رسیده، آمده است: از شما در تولیت آستان قدس حسینی بابت میمان نوازی و استقبال گرم در زیارتم به حرم مطهر امام حسین(ع)، دیدار با شیخ عبدالمهدی کربلایی و همچنین بازدید از بنیاد بین المللی درمان غدد سرطانی کربلا تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

وی در این نامه افزود: از این تجربه معنوی شگفت انگیز مفتخر شدم و تحت تاثیر فعالیت‌های بشردوستانه گسترده این نهاد مهم قرار گرفتم و برای شما توفیق و پیشرفت مستمر در راستای خدمت به انسانیت و همزیستی مسالمت آمیز را آرزو می‌کنم.

 

پلاسخارت 20 آذر سال جاری به شهر کربلا رفت و با استاندار این شهر دیدار کرد. وی همچنین به زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) رفت و با شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی این آستان مقدس دیدار کرد. نماینده ویژه سازمان ملل همچنین از بنیاد بین المللی درمان غدد و تومور آستان قدس حسینی نیز بازدید کرد.

 

وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد که «ایوان فائق جابرو»، وزیر مهاجرت، دیدارهایی با مقامات دولتی و فرماندهان امنیتی و سران سیاسی درخصوص بازگرداندن آوارگان به مناطق اصلی زندگیشان داشته است.

 

« علی عباس جهانگیر»، سخنگوی وزارت مهاجرت عراق گفت که بازگشت آوارگان به مناطق اصلی زندگیشان، پیش از اینکه یک تعهد شغلی باشد، یک تعهد اخلاقی است.

 

وی بیان کرد: برنامه دولت شامل چند بند درخصوص بازگشت آوارگان از جمله آوارگان «سنجار» و «جرف النصر» است. وزارت مهاجرت اقداماتی برای بازگشت آوارگان اتخاذ کرده و وزیر مهاجرت عراق نیز دیدارهایی برای اطلاع از نظرات مقامات سیاسی و نظامی عراق درخصوص بازگشت آوارگان داشته است.

 

سخنگوی وزارت مهاجرت عراق اشاره کرد که وزارت مهاجرت عراق پیشنهادی به طرف‌های مسئول داده است که بازگشت آوارگان از دو طریق صورت گیرد یا براساس شاخص‌های امنیتی تشویق کننده برای بازگشت آنها و یا بازگشت تدریجی و مرحله ای.

 

وی تاکید کرد که این پیشنهاد در دست بررسی است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده