افزایش تورم و گسترش شکاف طبقاتی در کانادا-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

افزایش تورم و گسترش شکاف طبقاتی در کانادا

با افزایش نرخ تورم در کانادا شکاف طبقاتی افزایش یافته و افراد غنی روز به روز ثروتمندتر می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 04
کد خبر: ۱۶۶۸۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، براساس آمارهای منتشر شده متوسط حقوق برای ۱۰۰ کانادایی ثروتمند و مدیران اجرایی شامل رقم بی سابقه ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار می‌شود که ۲۴۳ برابر شهروندان و کارگران عادی کانادایی است. این رقم در سال ۲۰۱۸, ۲۲۷ برابر بود.


 
براساس گزارش گلوبال نیوز، در حقیقت، مرکز سیاست جایگزین کانادا اعلام کرد بسیاری از مدیران اجرایی در دوران شیوع همه گیری شاهد کاهش دستمزدهایشان بودند، اما این کاهش تنها شامل حقوق پایه آن‌ها می‌شد.


 
دیید مک دونالد، اقتصاد دان ارشد در مرکز سیاست کانادا در این خصوص گفت: تأثیرات ناشی از تورم کاملا متفاوت است. این تأثیر بر کارگران شامل کاهش قدرت خریدشان می‌شود. اما این موضوع در عین حال سبب افزایش سود شرکت‌ها و در نتیجه حقوق مدیرانشان می‌شود. تورم بر پرداخت حقوق مدیران اجرای شرکت‌ها تأثیر بسیار مثبتی دارد.


 
مرکز سیاست جایگزین کانادا یک سری راه حل‌ها را برای کاهش این شکاف از جمله وضع مالیات بر ثروت پیشنهاد کرده است که البته همه اقتصاددان‌ها با این موضوع موافق نیستند که موثر واقع خواهد شد.


 
شبکه حقوق اونتاریو رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و ۵۵۰ مدیر اجرایی در این استان از جمله ۴۱ نفری که نامشان در صدر فهرست ۱۰۰ نفره وجود دارد، را در این باره متقاعد کرده است تا حقوق مکفی برای کارکنانشان را تضمین کنند.

 

براساس گزارش گلوبال نیوز آمار دیگری که بسیار تکان دهنده است این است که ۵۳ درصد کانادایی‌ها نگرانند پول کافی برای تامین نیاز‌های غذایی خانواده هایشان نداشته باشند. این رقم در مقایسه با ماه اکتبر، نه درصد افزایش نشان می‌دهد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار