قیمت کتاب‌های درسی افزایش می‌یابد؟ رئیس قوه‌قضائیه به قضات: تا جای ممکن قرار‌های منجر به بازداشت را طوری صادر کنید که فرد امکان تامین آن را داشته باشد اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد دستگیری اوباش محله فلاح به اتهام درگیری‌های مسلحانه توسط پلیس پایتخت تسهیلات ویژه برای مشمولان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری ۱۴۰۴ وزارت علوم: اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها مشمول فوق‌العاده خاص خواهند شد تاخیر ۲ ساعته در آغاز فعالیت ادارات برخی شهر‌های خوزستان راز تشکیل هسته سیاره مشتری فاش شد فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد گرمای هوا شکسته می‌شود / کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما در کل کشور از پنجشنبه رشته‌های جدید کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۴ اعلام شد؛ آغاز فرصت ثبت نام ۱۳ کیلو طلای قاچاق توقیف شده در فرودگاه تحویل مراجع ذیصلاح شد تعزیرات: قیمت‌گذاری بی‌ضابطه برنج داخلی باعث نابسامانی بازار شده است قانون مطبوعات تغییر می‌کند؟ ترافیک پنج کیلومتری در کندوان و هراز/ ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال

منابع متحرک، منشأ آلودگی هوای تهران است

رئیس کمیسیون حمل ‌و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه منشأ آلودگی هوای تهران عمدتا منابع متحرک هستند، گفت: اضافه کردن ۶ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران و نوسازی ۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در اولویت کاری شورای ششم قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 22
کد خبر: ۱۶۹۵۱۸

به گزارش راهبرد معاصر، سیدجعفر تشکری‌ هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ‌و نقل شورای شهر تهران در تهران با اشاره به تداوم آلودگی هوا اظهار کرد: منشأ آلودگی هوای تهران عمدتا منابع متحرک هستند و طبق مطالعاتی که شرکت کنترل ترافیک انجام داده است، ۶۰ درصد از ذرات معلق موجود در هوا از منابع متحرک یعنی موتورسیکلت‌ها و خودروها هستند.

 

وی گفت: همچنین اگر مجموع آلاینده‌ها یعنی انواع آلاینده‌های گازی و ذرات معلق را حساب کنیم، حدود ۸۲ درصد مربوط به منابع متحرک می‌شود بنابراین باید به سمت حذف موتورسیکلت‌های بنزینی و جایگزینی آنها با موتورسیکلت‌های برقی برویم که شهرداری تهران به این موضوع ورود کرده تا بتوانیم موتور سیکلت‌های برقی را جایگزین کنیم.

 

رئیس کمیسیون حمل ‌و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: بحث دوم مربوط به نوسازی خودروهای فرسوده است که در اولویت‌های کاری شورای شهر تهران قرار دارد که شامل خودروهای عمومی مثل اتوبوس‌های شهری و همینطور تاکسی‌ها می‌شود.

 

تشکری‌ هاشمی ادامه داد: در همین راستا بیش از ۶ هزار دستگاه اتوبوس تا پایان دوره شورای ششم پیش‌بینی کردیم که به شبکه اتوبوسرانی تهران اضافه شود همچنین نوسازی ۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در اولویت کاری شورا قرار دارد.

 

برای بهبود هوای شهر، وزارتخانه‌ها پای کار بیایند

وی با بیان اینکه دولت نیز برای کاهش آلودگی وظایفی بر عهده دارد، تصریح کرد: کیفیت بخشیدن به سوخت، عدم استفاده از سوخت‌های ناپاک مثل مازوت در نیروگاه‌ها و کارخانجات و اجبار بر اسقاط خودروهای فرسوده از جمله کارهایی است که باید توسط دولت انجام شود.

 

رئیس کمیسیون حمل ‌و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه برای کنترل آلودگی، همه مجموعه‌های ذی ربط باید پای کار بیایند، تاکید کرد: شهرداری با نوسای منابع متحرک، وزارت صنعت با تولید خودروهای باکیفیت، وزارت کشور با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و وزارت نفت با کیفیت بخشیدن به سوخت می‌توانند در کنار یکدیگر کار منطقی انجام دهند و هوای شهر را بهبود بخشیم./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار