اقدام متقابل ایران، خنثی‌کننده توطئه اروپا علیه سپاه-راهبرد معاصر
منصور صالح فرد، کارشناس امور بین‌الملل در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

اقدام متقابل ایران، خنثی‌کننده توطئه اروپا علیه سپاه

منصور صالح فرد، کارشناس امور بین‌الملل با بیان اینکه اقدام قاطع دستگاه دیپلماسی کشورمان در نشان دادن واکنش و ارسال نامه اعتراض‌آمیز به اتحادیه اروپا باعث شد آنها در اقدام خود تجدیدنظر کنند، گفت: اروپا با بحران سوخت مواجه است و دست به اقدامات ایذائی می‌زند تا سپاه را محدود کند، ولی با واکنش ایران چنین اقدامی به سرانجام نخواهد رسید.
منصور صالح فرد؛ کارشناس امور بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 24
کد خبر: ۱۶۹۵۳۱

اقدام متقابل ایران، خنثی‌کننده توطئه اروپا علیه سپاه

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ پارلمان اروپا در جلسه پنج شنبه گذشته خود در اقدامی مداخله‌جویانه قطعنامه‌‌ای ضد ایرانی با عنوان «پاسخ به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» تصویب کرد. متمم پیشنهادی مربوط به درج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست موسوم به «سازمان‌های تروریستی» اتحادیه اروپا که روز قبل از آن پس از رأی‌گیری به این قطعنامه افزوده شده بود نیز در قالب قطعنامه تصویب شد.

 
این قطعنامه همچنین شامل بندهای دیگری ازجمله تحریم رئیس‌جمهور و دادستان کل ایران است. با توجه به اینک سپاه طبق قانون اساسی نهاد رسمی ایران است و اگر به وسیله کشورهای اروپایی سازمان تروریستی اعلام شود، ایران می تواند تمامی نهادهای نظامی اروپا را تروریست اعلام کند؛ بنابراین دیگر هیچ یک از نهادهای نظامی اروپایی در منطقه در امان نخواهند بود و حتی مستشاران آن‌ها در سفارتخانه‌های خود احساس آرامش نخواهند کرد.

با وجود همه توطئه ها و اغتشاشات اخیر، نقشه های غرب علیه کشورمان با شکست مواجه شد و ارتجاع منطقه، رژیم صهیونیستی و آمریکا نتوانستند به اهداف خود دست یابند

 
منصور صالح فرد، کارشناس امور بین‌الملل با بیان اینکه رفتار سیاسی اتحادیه اروپا در دو سال اخیر به ویژه بعد از بن بست در مذاکرات رفع تحریم ها و جنگ اوکراین تغییر کرده است، به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: آمریکایی ها در عرصه تحولات تنش زای بین المللی خود را کنار کشیده اند و هزینه این تنش ها را بر دوش اروپایی ها انداخته اند.

 


وی افزود: با وجود همه توطئه ها و اغتشاشات اخیر، نقشه های غرب علیه کشورمان با شکست مواجه شد و ارتجاع منطقه، رژیم صهیونیستی و آمریکا نتوانستند به اهداف خود دست یابند. غرب در حالی وارد تقابل با سپاه شده است که در داخل اتحادیه اروپا اجماع بر سر قرار دادن سپاه در فهرست سازمان های تروریستی وجود ندارد و بسیاری از کشورها مخالف چنین اقدامی هستند.

 
کارشناس امور بین‌الملل عنوان کرد: اقدام قاطع دستگاه دیپلماسی کشورمان در نشان دادن واکنش و ارسال نامه اعتراض آمیز به اتحادیه اروپا باعث شد آنها در اقدام خود تجدیدنظر کنند و برای مدتی به تبعات کاری که قصد انجامش را دارند، فکر کنند.

 
صالح فرد گفت: مراسم پرشور در ایران و کشورهای منطقه به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس باعث نگرانی غربی ها از نحوه واکنش جمهوری اسلامی ایران شد. علاوه بر این، کشوری که در حال مبارزه با تروریسم است و توانسته بساط داعش را در منطقه درهم بپیچد، ایران است. آنها خوب می دانند تاب مقاومت در برابر اقدام متقابل ایران را نخواهند داشت.

 
کارشناس امور بین‌الملل تأکید کرد: غربی ها به این نکته واقف اند تنها مجموعه نظامی در منطقه که می تواند مقابل اغتشاشات، ناآرامی ها و تروریسم بایستد، سپاه است؛ به همین دلیل قصد دارند با تحریم سپاه به جمهوری اسلامی فشار وارد کنند. اروپایی ها باید بدانند با طناب پوسیده آمریکا در حال سقوط به قعر چاه هستند و هزینه جنگ افروزی آمریکا در اوکراین را باید پرداخت کنند، بنابراین تحمل پذیرش تبعات اقدام متقابل ایران را ندارند.

اروپایی ها باید بدانند با طناب پوسیده آمریکا در حال سقوط به قعر چاه هستند و هزینه جنگ افروزی آمریکا در اوکراین را باید پرداخت کنند


صالح فرد گفت: اروپا با بحران سوخت مواجه است و دست به اقدامات ایذائی می زند تا سپاه را محدود کند، ولی با اقدام و واکنش ایران چنین اقدامی به سرانجام نخواهد رسید، زیرا اقدام اروپا از نظر بین المللی محکوم است و در حقوق بین الملل دخالت در امور داخلی کشورمان به شمار می رود.

 
کارشناس امور بین‌الملل تصریح کرد: اروپایی ها باید سر عقل بیایند، مستقل عمل کنند و تحت تأثیر آمریکایی ها قرار نگیرند. غربی ها متوجه شده اند سپاه تنها نیروی در حال دفاع از انقلاب اسلامی و ملت های منطقه است و به همین دلیل به فکر محدود کردن فعالیت های نیروی خدوم امت های اسلامی افتاده اند تا دست جمهوری اسلامی را برای کمک به منطقه ببندند. آنها فراموش کرده اند ایران با وجود تحریم ها و محدودیت ها همچنان استوار روی پاهای خود ایستاده است و مقاوم و قاطع از آرمان های نظام اسلامی دفاع می کند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده