جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

احتمال کمبود بلیت هواپیما برای پرواز‌های نوروزی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نسبت به احتمال کمبود بلیت پرواز‌های داخلی و خارجی برای ایام تعطیلات نوروز پیش رو هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 30
کد خبر: ۱۷۱۰۴۷

به گزارش راهبرد معاصر، مقصود اسعدی سامانی اظهار داشت: به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند قیمت بلیت هواپیما باید در ستاد تنظیم بازار برود ولی ما قانونی که الزام به تصویب قیمت بلیت هواپیما در ستاد تنظیم بازار کند، نداریم. اگر چنین قانونی وجود داشته باشد باید به ما ابلاغ کنند ولی تاکنون ابلاغ نشده است.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی پارسال در تیر ماه نرخ بلیت پروازهای داخلی ۴۰ درصد اضافه شد ولی آذر ماه مجددا ۱۵ درصد کم شد.

وی افزود: صندلی پروازی به دلیل زمین گیر شدن هواپیماها کم داریم با این شرایط ایرلاین ها وضعیت خوبی ندارند و هواپیماهای آنها زمین گیر هستند.

اسعدی سامانی ادامه داد: با این وضعیت با چنین شرایطی خدماتی که به مسافر می فروشیم، هزینه های شرکت‌های هواپیمایی را پوشش نمی دهد.

ولی خاطرنشان کرد: قیمت هر ساعت صندلی پروازی که می فروشیم ۱۷ دلار است، ولی نرخ تمام شده آن ۴۰ دلار است،این در حالی است که با سازمان هواپیمایی بر سر نرخ ۳۵ دلاری به توافق رسیدیم و صورت جلسه کردیم، آنها هم نرخ کارشناسی ما رو قبول کردند. اما در نهایت با ۳۰ درصد افزایش نرخ بلیت در شورای عالی هواپیمایی موافقت شد که حتی آن را هم ابلاغ نکردند و اعلام شد به ستاد تنظیم بازار باید برود و تصویب شود ولی تا الان ستاد تنظیم بازار قبول نکرده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره اینکه آیا ایرلاینها عمدتا از عرضه بلیت خودداری می‌کنند؟ با بیان اینکه هر ایرلاین یک بنگاه اقتصادی است و باید فعالیت کند و هزینه های ثابت دارد گفت: ما برنامه پروازی داریم و پروازی که برنامه ریزی شده باید انجام شود چه با یک مسافر و چه با تکمیل ظرفیت.

ولی با تایید اینکه فعلا پروازهای خارجی با ایرلاینی ایرانی نداریم درباره علت آن گفت: هواپیما نداریم و بیشتر به خاطر تحریم است و هواپیمایی که بتواند به پروازهای خارجی برود نداریم. لذا ایام تعطیلات عید احتمالا ایرانیها درآمدی از پروازهای خارجی ندارند. هرچند برخی هواپیماها در حال چک هستند که اگر از چک خارج شوند، به پروازهای نوروزی می رسند./ آنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار