امیرعبداللهیان از سفر هیأت آژانس به ایران خبر داد
وزیر امور خارجه از سفر هیأت آژانس بینالمللی انرژی اتمی به تهران در روزهای آینده خبر داد. 
به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک با فؤاد حسین همتای عراقی گفت: جمهوری اسلامی ایران از عراق قوی و مستقل همواره حمایت کرده است.
امیرعبداللهیان همچنین از سفر هیأت آژانس به تهران خبر داد و گفت: در چارچوب جمعبندی مذاکرات مقامات آژانس بینالمللی انرژی اتمیدر زوهای آینده به تهران سفر خواهند کرد.
امیرعبداللهیان افزود: امیدواریم آقای گروسی با دیدگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل این موضوع با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به جمعبندی و توافق برسند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال دستیابی به بمب اتمی نبوده است.
به گزارش فارس، وزیر خارجه ضمن ادای احترام به روح بلند شهید ابومهدی المهندس و شهید حاج قاسم سلیمانی که در حادثه تروریستی آمریکایی در فرودگاه بینالمللی بغداد به شهادت رسیدند، اظهار داشت: ما در خصوص نهایی کردن هر چه سریعتر پروندههای حقوقی و بینالمللی این جنایت به شکل مشترک گفتوگو و بر اهمیت آن تأکید کردیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از عراق متحد، آباد، قوی و مستقل همواره حمایت کرده است و ما همواره حمایت خود را از تصمیم دولت عراق و تصمیم ملت عراق برای تعیین سرنوشت خود اعلام کردهایم.
وی همچنین عنوان کرد: در گفتوگوهای دوجانبه تأکید کردم که مشترکات دو ملت آنقدر زیاد است که میتوان گفت در سایه روابط راهبردی و ممتاز موجود، در واقع ما یک ملت واحد هستیم در دو جغرافیای مستقل.
وزیر خارجه ادامه داد: از نقش مثبت و سازنده عراق در تحولات منطقهای همواره استقبال کردهایم. ما از سیاست عراق در جهت گشایش و توسعه مناسبات با کشورهای منطقه، عربی و جهان اسلام استقبال کردهایم و با نگاه مثبت به این مسئله مهم توجه داریم./ فارس