کرملین: اهداف عملیات نظامی ویژه، اولویت روسیه است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

کرملین: اهداف عملیات نظامی ویژه، اولویت روسیه است

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه روسیه در مذاکرات احتمالی با اوکراین از واقعیت الحاق مناطق جدید دست نخواهد کشید، گفت کی‌یف اما همچنان مذاکره با مسکو را غیرقانونی می‌داند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 28
کد خبر: ۱۷۴۹۳۲

به گزارش راهبرد معاصر،‌ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که محقق شدن اهداف عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، برای مسکو اولویت دارد.

 

پسکوف طی نشست خبری در کرملین درباره هرگونه مذاکره احتمالی با اوکراین توضیح داد که روسیه در این گفتگوها از واقعیت‌های میدانی و الحاق مناطق جدید به این کشور دست نخواهد کشید.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره اظهار داشت: «واقعیت‌های خاصی در میدان وجود دارد، واقعیت‌هایی که قبلاً در روسیه داخلی‌سازی شده‌اند، منظورم سرزمین‌های جدید روسیه است. قانون اساسی فدراسیون روسیه را هیچکسی نمی تواند نادیده بگیرد و مسکو هم هرگز نمی‌تواند از آن دست بکشد. این یک واقعیت بسیار مهم است».

 

سخنگوی کرملین در ادامه اهداف عملیات نظامی ویژه را اولویت روسیه خواند اما گفت که این موضوع نیز می‌تواند در میز مذاکره تصمیم‌گیری شود.

 

طبق این گزارش، پسکوف در این‌باره توضیح داد: «اهداف مشخصی از سوی فدراسیون روسیه وجود دارد که در جریان یک عملیات نظامی ویژه به آنها عمل می‌کند.البته در صورت مساعد بودن وضعیت و با نگرش مناسب رژیم اوکراین، درباره این نیز می‌تواند بر سر میز مذاکره تصمیم‌گیری شود».

 

وی همچنین با اشاره به اینکه کی‌یف کماکان مذاکره با مسکو را غیرقانونی می‌داند، افزود: «تاکنون احتمالا هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که سیگنال‌هایی را از طرف اوکراینی [برای مذاکره] دریافت کرده است. در حال حاضر، ما با توجه به غیرممکن بودن انجام هرگونه مذاکره قانونی از نظر کی‌یف، پیش می‌رویم».

 

سخنگوی کاخ کرملین بامداد امروز نیز با بیان اینکه کشورهای ناتو رفتار یک دشمن واقعی را دارند، گفته بود سازمان‌های اطلاعات کشورهای عضو این ائتلاف نظامی شبانه‌روزی علیه مسکو فعالیت می‌کنند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده