آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی

تصمیم سران قوا برای انتقال شرکت‌ بازرگانی دولتی قطعا به ضرر بخش تولید است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تصمیم سران قوا درخصوص انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت قطعاْ به ضرر بخش تولید کشور است. با این تصمیم نسنجیده، تمرکز و مدیریت واحد سال‌های گذشته از بین می‌رود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 27
کد خبر: ۱۷۵۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شیراز در مجلس  درخصوص صحبت‌های مطرح شده مبنی بر تصمیم سران قوا برای انتقال شرکت‌ بازرگانی دولتی ایران (GTC) از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت، گفت: تصمیم سران قوا درخصوص انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت قطعاْ به ضرر بخش تولید کشور است. با این تصمیم نسنجیده، تمرکز و مدیریت واحد سال‌های گذشته که خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی را به دنبال داشت از بین می‌رود.

 

وی ادامه داد: با انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت، پاسخگویی واحد هم از بین می‌رود و دستگاه‌های مختلف یکدیگر را مقصر نابسامانی‌ها معرفی می‌کنند.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در صورت جدا شدن شرکت بازرگانی دولتی ایران از وزارت جهاد کشاورزی، جریان واردات مجدداْ قوت خواهد گرفت، گفت: هدف از انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت، حرکت به سمت افزایش واردات و تنظیم بازار به وسیله محصولات خارجی است.

 

وی ادامه داد: نباید تجربه‌های ناموفق چند سال قبل را تکرار کرد. درسال‌هایی که شرکت بازرگانی دولتی ایران در وزارت صمت مستقر بود، واردات محصولات کشاورزی زیاد بود. خودکفایی به وجود آمده در تولید گندم، شکر و ... همگی از نتایج آمدن شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت جهاد کشاورزی بود.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان تصریح کرد: در جلسه روز یکشنبه ۵ مرداد ۹۸ کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، قطعا این موضوع را مطرح و با آن مخالفت خواهیم کرد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار