اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند تخلف دو شرکت بزرگ توزیع برنج محرز شد شهادت محیط‌بان پارک ملی گلستان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز انتشار تصویر جاسوس موساد که امروز اعدام شد/ روزبه وادی که بود؟ ماجرای مشکل حقوقی املاک آموزش و پرورش چیست؟ گرمازدگی باعث آسیب به اندام‌های حیاتی می‌شود محرومیت ۵۰ درصد موالید کشور از شیر مادر کشف ۳ ریزپرنده و کلت جنگی از سوداگر مرگ در پیشوا

چگونه مدارک هویتی مفقود شده را جست‌وجو کنیم؟

یکی از دغدغه های شهروندان هنگام مفقود شدن مدارک هویتی نحوه پیگیری این مدارک است. در برخی مواقع مدارک شناسایی توسط شهروندان در صورت رویت به صندوق پست تحویل می شود این مدارک به صورت برخط قابل پیگیری هستند و شهروندان می توانند چند روز پس از مفقود شدن مدارک و پیش از تسلیم تقاضای صدور المثنی با پیگیری برخط نسبت به وضعیت مدارک هویتی خود شامل کارت ملی و شناسنامه مطلع شوند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 March 30
کد خبر: ۱۷۷۸۵۹

به گزارش راهبرد معاصر  بر اساس توضیح درج شده در کارت ملی و شناسنامه، مدارک شناسایی پیدا شده بایستی توسط فردی که آن را یافته است، به صندوق پست سپرده شود و پس از آن مدارک یاد شده توسط شرکت پست به سازمان ثبت احوال تحویل خواهد شد.

با فراهم شدن امکان پیگیری کارت ملی و شناسنامه مفقود شده در پرتال الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور، روزانه دهها استعلام از طریق سامانه مربوطه برای جستجوی مدارک شناسایی در میان مدارک پیدا شده صورت می گیرد به این ترتیب شهروندان می توانند از طریق سایت سازمان ثبت احوال و سامانه خدمات الکترونیکی، مدارک هویتی مفقود شده خود را جستجو کنند.

شهروندانی که مدارک شناسایی آنها مفقود شده است می توانند پیش از تسلیم تقاضای صدور المثنی، با ورود به سامانه شناسنامه و کارت ملی پیدا شده در پرتال ثبت احوال به نشانی www.docfound.sabteahval.ir با وارد کردن شماره ملی مدارک خود را جستجو کنند.

این جستجو در میان مدارک شناسایی که به صندوق پست تحویل شده اند و شرکت پست آنها را در اختیار ثبت احوال قرار داده است صورت می گیرد که این فرایند زمان بر است. بنابراین به هموطنان توصیه می شود که جستجوی مدارک خود را چند روز پس از زمان مفقود شدن انجام دهند.

در صورتی که مدرک مورد نظر پیدا شده باشد، باید به اداره ثبت احوال مربوطه که نشانی آن در سامانه الکترونیکی ذکر می شود مراجعه کرده و آن را دریافت کنند؛ اما اگر جستجوی مدارک مفقودی حداکثر تا یک ماه بی نتیجه باشد، هموطنان بایستی برای دریافت شناسنامه یا کارت ملی المثنی به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت یا اداره ثبت احوال مراجعه کنند./ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار