هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است رونمایی از رقیب مدرن و پرادعای آیفون ۱۷ پرو مکس / شیائومی ۱۷ پرو مکس به بازار آمد؟   خواهر‌خواندگی بندرعباس و مومباسا در کنیا

چگونه مدارک هویتی مفقود شده را جست‌وجو کنیم؟

یکی از دغدغه های شهروندان هنگام مفقود شدن مدارک هویتی نحوه پیگیری این مدارک است. در برخی مواقع مدارک شناسایی توسط شهروندان در صورت رویت به صندوق پست تحویل می شود این مدارک به صورت برخط قابل پیگیری هستند و شهروندان می توانند چند روز پس از مفقود شدن مدارک و پیش از تسلیم تقاضای صدور المثنی با پیگیری برخط نسبت به وضعیت مدارک هویتی خود شامل کارت ملی و شناسنامه مطلع شوند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 March 30
کد خبر: ۱۷۷۸۵۹

به گزارش راهبرد معاصر  بر اساس توضیح درج شده در کارت ملی و شناسنامه، مدارک شناسایی پیدا شده بایستی توسط فردی که آن را یافته است، به صندوق پست سپرده شود و پس از آن مدارک یاد شده توسط شرکت پست به سازمان ثبت احوال تحویل خواهد شد.

با فراهم شدن امکان پیگیری کارت ملی و شناسنامه مفقود شده در پرتال الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور، روزانه دهها استعلام از طریق سامانه مربوطه برای جستجوی مدارک شناسایی در میان مدارک پیدا شده صورت می گیرد به این ترتیب شهروندان می توانند از طریق سایت سازمان ثبت احوال و سامانه خدمات الکترونیکی، مدارک هویتی مفقود شده خود را جستجو کنند.

شهروندانی که مدارک شناسایی آنها مفقود شده است می توانند پیش از تسلیم تقاضای صدور المثنی، با ورود به سامانه شناسنامه و کارت ملی پیدا شده در پرتال ثبت احوال به نشانی www.docfound.sabteahval.ir با وارد کردن شماره ملی مدارک خود را جستجو کنند.

این جستجو در میان مدارک شناسایی که به صندوق پست تحویل شده اند و شرکت پست آنها را در اختیار ثبت احوال قرار داده است صورت می گیرد که این فرایند زمان بر است. بنابراین به هموطنان توصیه می شود که جستجوی مدارک خود را چند روز پس از زمان مفقود شدن انجام دهند.

در صورتی که مدرک مورد نظر پیدا شده باشد، باید به اداره ثبت احوال مربوطه که نشانی آن در سامانه الکترونیکی ذکر می شود مراجعه کرده و آن را دریافت کنند؛ اما اگر جستجوی مدارک مفقودی حداکثر تا یک ماه بی نتیجه باشد، هموطنان بایستی برای دریافت شناسنامه یا کارت ملی المثنی به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت یا اداره ثبت احوال مراجعه کنند./ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار