به گزارش راهبرد معاصر جعفر یازرلو گفت: با توجه به دریافت گزارش های مردمی و پایش سامانههای فروش بلیت هواپیما، امروز ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ تخلف گرانفروشی یکی از شرکت های هواپیمایی در مسیر کیش- تهران محرز شد.
به گفته سخنگوی سازمان سازمان هواپیمایی کشوری جهت حفظ مصالح عمومی به علت عدم رعایت نرخ اعلامی در مسیر کیش - تهران، بلافاصله مراتب تخلف را به مدیرعامل شرکت هواپیمایی ابلاغ کرد.
یازرلو گفت: در صورت دریافت شکایت مردمی درخصوص گرانفروشی بلیت، پرونده تعزیزاتی و قضایی تشکیل خواهد شد، مسافران بخش هوایی مطمئن باشند هر نوع تخلف گرانفروشی رصد و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
سخنگوی سازمان هواپيمايي کشوری، به مسافران بخش هوایی گفت: بليت خود را از شرکتهای هواپیمایی، سایتها و درگاههای مجاز فروش بلیت تهیه کنند و همچنین به منظور جلوگیری از بازار سیاه و سودجویی برخی از افراد، قبل از موعد سفر و عزیمت به فرودگاه نسبت به برنامهریزی و تهیه بلیت اقدام کنند.
او گفت: شرکتهای هواپیمایی نیز با رصد مستمر فروش بلیت هواپیما، اجازه ندهند بلیت در اختیار افراد سودجو با قیمت خارج از نرخ های مصوب ۱۴۰۰ قرار گیرد.
یازرلو افزود: مسافران، میتوانند با مراجعه و ثبت شکایت در سایت سازمان به نشانی caa.gov.ir هرگونه تخلف را گزارش کنند و به طور حتم در گام نخست شرکتهای هواپیمایی مسئولیت قانونی در عودت وجه اضافه به مردم را برعهده داشته و دفاتر فروش و سامانههای فروش بلیت نیز ملزم به بازگرداندن وجه اضافه بلیت به مسافران هستند./باشگاه خبرنگاران جوان