آغاز به کار رئیس جدید «اینستکس»-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آغاز به کار رئیس جدید «اینستکس»

وزارت خارجه آلمان روز پنج‌شنبه از آغاز به کار رسمی «برند اربل» دیپلمات کهنه‌کار این کشور، به عنوان رئیس جدید ساز و کار موسوم به «اینستکس» خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 01
کد خبر: ۱۸۰۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛  وزارت خارجه آلمان روز پنج‌شنبه از آغاز به کار رسمی «برند اربل» دیپلمات کهنه‌کار این کشور، به عنوان رئیس جدید ساز و کار موسوم به «اینستکس» خبر داد.

 

«میگوئل برگر» مدیرکل اداره امور اقتصادی و توسعه پایدار وزارت خارجه آلمان، در توییتر نوشته است: «به برند اربل، رئیس جدید اینستکس، ابزاری که برای تسهیل تجارت میان اتحادیه اروپا و ایران ایجاد شده، خوشامد می‌گویم.»

 

به گفته برگر، اربل امروز رسما کار خود را آغاز کرده است. به گفته وی، این دیپلمات آلمانی، پیش از این با اعضای اتحادیه اروپا در مورد اینستکس رایزنی کرده است.

 

این هفته منابع غیررسمی اعلام کردند که اربل که زمانی سفیر آلمان در ایران بود، جایگزین «پر فیشر» شده است که در ۶ ماه گذشته ریاست اینستکس را بر عهده داشت.

 

سال گذشته بعد از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، اتحادیه اروپا وعده داد که آثار اقتصادی ناشی از تحریم‌های واشنگتن را جبران کند. تاکنون تنها خروجی این وعده اتحادیه اروپا، ساز و کار اینستکس است که مشترکا توسط آلمان، فرانسه و انگلیس راه‌اندازی شده است. در حالی که قرار بود این ساز و کار ابزاری برای دور زدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران باشد، اتحادیه اروپا می‌گوید این ابزار فعلا صرفا اقلام دارویی و مواد غذایی را که به ادعای واشنگتن از تحریم معاف هستند، تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده