مقام نظامی صهیونیستی:روابط ایران و روسیه «بسیار نگران‌کننده» است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مقام نظامی صهیونیستی:روابط ایران و روسیه «بسیار نگران‌کننده» است

 «تزاچی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی می‌گوید که روابط ایران و روسیه «بسیار نگران‌کننده» است و تل‌آویو تبعات این رابطه را در چند مورد می‌بیند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 23
کد خبر: ۱۸۰۸۱۴

به گزارش راهبرد معاصر رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی «کان» گفت: «من معتقدم به‌رغم همگرایی ایران و [عربستان سعودی]، شرایط برای روابط با عربستان بیش از پیش مهیا است.»

 

بنابر گزارش شامگاه شنبه شبکه «المیادین» به نقل از کان، تزاچی هانگبی مدعی شد: «سعودی‌ها تمایل دارند مسئله یمن را پایان دهند و بهای آن مشروعیت‌بخشی به ایران است و این به ضرر ما نیست.»

 

هانگی در ادامه با تکرار ادعای بی‌اساس همکاری تسلیحاتی ایران و روسیه در جنگ اوکراین، افزود: «من نمی‌خواهم خیال‌پردازی کنم. روابط ایران و روسیه بسیار نگران‌کننده است و ما ابعاد این رابطه را در چند مورد می‌بینیم.»

 

وی همچنین بیان کرد: «ایرانی‌ها از روس‌ها خواهند خواست که قدرتشان را تقویت کنند تا به اسرائیل آسیب برسانند. ما با روس‌ها در این خصوص در حال گفت‌و‌گو هستیم.»

 

اظهارات تزاچی هانگبی درباره بی‌خطر بودن روابط ایران و عربستان سعودی در حالی مطرح شده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در اظهاراتی گفت که توافق ریاض و تهران مملو از خطر «بدبختی» است.

 

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» بیان کرد: «فکر می‌کنم عربستان سعودی، رهبری آن، هیچ توهمی درباره این که دشمنان آن‌ها در خاورمیانه چه کسانی هستند و دوستانشان چه کسانی هستند، ندارد. کسانی که با ایران شریک می‌شوند، با بدبختی شریک می‌شوند.»/فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار