معاون گوترش: تبادل‌نظرهای سازنده‌ای در ایران داشتیم-راهبرد معاصر

معاون گوترش: تبادل‌نظرهای سازنده‌ای در ایران داشتیم

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری پس از دیدار با وزیر خارجه ایران، تبادل‌نظرها را سازنده‌ توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 25
کد خبر: ۱۸۱۰۳۸

به گزارش راهبرد معاصر. «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری امروز (سه‌شنبه، ۵ اردیبهشت) پس از دیدار و گفت‌‌گو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: تبادل نظرهای سازنده‌‌ای داشتم. دولت ایران روابط نزدیکی با ما داشت و امیدواریم شاهد گسترش روابط باشیم.

 

وی افزود: باید ظرفیتها را محقق کنیم تا شاهد صلح در یمن باشیم و آبادی و صلح را برای مردم یمن به ارمغان بیاوریم.

 

گریفیتس درباره تحریم‌ها علیه ایران نیز گفت: نهادهایی مثل سازمان ملل در هر جا که تحریم اعمال می‌شود، نهایت تلاش خود را می‌کند تا آثار تحریمها را کاهش دهد و ایران نیز از این امر مستثنی نیست.

 

وی در پاسخ به سؤالی درباره رویکرد دوگانه سازمان ملل در خصوص کمک به سوریه در پی زلزله اخیر اظهار داشت: موافق نظر شما نیستم که این کمکها به ترکیه روانه شد، ما به سوریه هم کمک کردیم. کانون زلزله در ترکیه رخ داد و حجم تلفات و خسارات در ترکیه بیشتر بود.

 

گریفیتس افزود: هیچگونه استاندارد دوگانه‌ای نداشتیم. زلزله در دو کشور واقعا تاسف بار بود. در این تراژدی‌ها هر چقدر کمک کنید شاید کافی نباشد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده