فرصت بی‌بدیل «حج» برای انتقال پیام قرآن-راهبرد معاصر

فرصت بی‌بدیل «حج» برای انتقال پیام قرآن

سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم استفاده از فرصت حج برای انتقال پیام قرآن تأکید کرد و موسم حج را بهترین زمان برای ایجاد تحول قرآنی در زائران دانست.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 15
کد خبر: ۱۸۴۲۰۷

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که در جمع زائران فرهیخته، زباندان و نیروهای ستادی اعزامی از معاونت امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری به حج سخن می‌گفت، اظهار کرد: بهترین و تأثیرگذارترین فرصت و زمان و مکان برای انتقال پیام قرآن به زائران موسم حج است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به اهمیت سفر حج اشاره کرد و مسئولیت نیروها و خادمان فرهنگی را دعوت زائران به‌سوی خدا و ایجاد تحول قرآنی در زائران دانست.

 

سرپرست حجاج ایرانی افزود: اگر کار برای خدا باشد و برای بیان صفات او از خودش کمک بخواهید، قطعاً کلامی را بر زبان جاری خواهید کرد که بر دل زائران و حجاج خواهد نشست و خدا هم راضی خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر این‌که "باید قدر «منعم» و «نعمت» را در این سفر بدانید"، خاطرنشان کرد: نعمتی که خدا به شما هدیه کرده است، برای بسیاری از افراد دست‌یافتنی نیست و نمی‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند لذا با عمل و کلام صالح تأثیرگذاری لازم را بر زائران داشته باشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اهمیت سخن گفتن به‌زبان قرآن با مخاطب گفت: در احادیث و سخنان پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) آمده است عشق به خدا در دل بندگان با زبان قرآن و کلام خدا نقش مطلوب می‌گیرد.

 

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: برخی کلام‌ها بزرگراه و شریان حیاتی نفوذ در ذهن مخاطب است، باید با آگاهی کامل از بهترین کلمات و پیام‌ها استفاده و برای رسیدن به این هدف مهم قبل از سفر آمادگی‌های لازم را کسب کرد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر استفاده از سخن و روش نیکو برای دعوت زائران به‌سوی خدا گفت: وقتی می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم باید خودمان آمر باشیم، آموزش‌های لازم برای استفاده از تاکتیک‌های مختلف را دیده باشیم و بیشترین استفاده را از این فرصت ببریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به محورهای شعار حج امسال خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که در این سفر تحول قرآنی و ارتباط انسان با قرآن مورد تأکید بیشتری قرار بگیرد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که زائران فرهیخته، مبلغان و نیروهای ستادی در این سفر بتوانند مسئولیت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

 

بر پایه این گزارش، در ابتدای همایش عمومی زائران فرهیخته، مبلّغان و نیروهای ستادی اعزامی به حج از معاونت بین‌الملل بعثه که در سالن وحدت بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی معاون امور بین‌الملل رویکردها و اولویت‌های نیروهای ستادی را در دو بخش محتوایی و اجرایی تشریح کرد و درباره وظایف نیروهای اعزامی توضیحاتی داد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار