ممنوعیت تدریجی ورود اورانیوم از روسیه به آمریکا-راهبرد معاصر
انگلیس دادگاه لاهه را بر سر رژیم صهیونیستی به چالش می‌کشد ایران: در صورت حمله به لبنان مشارکت کامل همه جبهه‌های مقاومت روی میز است رویترز: آمریکا تاکنون 27 هزار بمب و موشک به اسرائیل داده است بایدن: با یک دیوانه مناظره کردم/ ترامپ دروغ می‌گفت عملیات موفق رزمندگان فلسطینی با استفاده از موشک اف-16 رایزنی تلفنی باقری و لاوروف درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای ادعای آژانس درباره نصب آبشارهای سانتریفیوژ جدید در فردو درخواست آلمان از ایران برای کمک به جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه حجاج ایرانی رای دادند گوترش: از عملکرد خود و سازمان ملل رضایت ندارم الهام علی‌اف پارلمان جمهوری آذربایجان را منحل کرد گفت‌وگوی تلفنی باقری و وزیر خارجه عربستان سعودی رسانه اسرائیلی: جنگ با حزب‌الله به این زودی ها آغاز نمی‌شود باقری: کانادای مدعی دموکراسی اجازه برگزاری انتخابات ایران را نداد واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات مداخله‌جویانه نماینده آمریکا درباره انتخابات ایران

ممنوعیت تدریجی ورود اورانیوم از روسیه به آمریکا

لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در یک کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 17
کد خبر: ۱۸۴۵۲۴

به گزارش راهبرد معاصر. لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم روسیه به آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی با تصویب کمیته‌ای در مجلس نمایندگان این کشور شتاب بیشتری گرفت.

 

براساس گزارش رویترز، این لایحه با حمایت کتی مک موریس راجرز، نماینده جمهوری خواه، در کمیته فرعی مجلس در مورد انرژی، آب و هوا و امنیت شبکه با ۱۸ بر ۱۲ تصویب شد.

 

پس از حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته، آمریکا واردات نفت خود را ممنوع کرد و با سایر کشور‌های غربی محدودیتی برای صادرات نفت خام و محصولات نفتی خود از طریق دریا وضع کرد، اما واردات اورانیوم روسیه را ممنوع نکرده است.

 

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴ درصد اورانیوم خود را از روسیه وارد کرد، در حالی که این میزان از قزاقستان ۳۵ درصد و از کانادا ۱۵ درصد بود.

 

جف دانکن، رئیس این کمیته گفت: «جنگ در اوکراین کاملا روشن کرده است که ما نمی‌توانیم برای تأمین سوخت خود به روش روسیه عمل کنیم. این باید یک هدف دو حزبی و امنیت ملی باشد که صنعت آمریکا را از واردات اورانیوم روسیه حذف کنیم.

 

لایحه مشابهی به کمیته انرژی در سنای آمریکا ارجاع شده است. قبل از تبدیل شدن به قانون، این قانون باید هر دو اتاق کنگره را تصویب کند و توسط رئیس جمهور امضا شود.

 

لایحه مجلس نمایندگان شامل معافیت‌هایی است که اجازه واردات اورانیوم با غنای پایین از روسیه را می‌دهد، در صورتی که وزیر انرژی آمریکا تشخیص دهد که منبع جایگزینی برای بهره برداری از راکتور‌های هسته‌ای یا شرکت انرژی هسته‌ای آمریکا وجود ندارد، یا اگر این محموله‌ها در راستای منافع ملی باشد.

 

معافیت‌ها به تدریج واردات مجاز اورانیوم روسیه را از حدود ۵۷۸۹۰۰ کیلو (۱۲۷۶۲۵۶ پوند) در سال ۲۰۲۳ به حدود ۴۵۹۰۰۰ کیلو (۱۰۱۱۹۲۱ پوند) در سال ۲۰۲۷ محدود خواهد کرد و هرگونه معافیت تا سال ۲۰۲۸ پایان می‌یابد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده