پامپئو با بن سلمان گفت‌وگو کرد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

پامپئو با بن سلمان گفت‌وگو کرد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد با ولی‌عهد سعودی در مورد مسائل منطقه‌ای از جمله ایران، گفت‌وگو کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 08
کد خبر: ۱۸۶۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) گفت با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی تلفنی گفت‌وگو کرده است.

 

به گفته وی، مسائل منطقه‌ای از جمله ایران از موضوعات مورد بحث در این مکالمه بوده است.

 

پامپئو در توییتر نوشت: «امروز با محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی مکالمه خوبی داشتم. از او بابت حمایت قدرتمند و مشارکت در برابر بسیاری از چالش‌های منطقه‌ای تشکر کردم.»

 

وی افزود: «ما در مورد امنیت دریایی، یمن، مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدای رژیم ایران و حقوق بشر هم گفت‌وگو کردیم.»

 

دولت آمریکا از چند هفته پیش در تلاش است تا ائتلافی دریایی را در خلیج فارس ایجاد کند، با این وجود بسیاری از متحدان آمریکا از پیوستن به این ائتلاف خودداری کرده‌اند. عربستان سعودی یکی از کشورهایی است که هنوز در مورد مشارکت در این ائتلاف موضع رسمی اتخاذ نکرده است.

 

تماس پامپئو با بن سلمان و گفت‌وگوی طرفین در مورد یمن در حالی صورت می‌گیرد که روز چهارشنبه شهر «عدن» که تحت کنترل نیروهای مورد حمایت ریاض قرار دارد، صحنه درگیری مسلحانه میان اعضای ائتلاف سعودی بود. واشنگتن از این درگیری‌ها ابراز نگرانی کرده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده