به گزارش راهبرد معاصر. شرکت تویوتا موتور روز چهارشنبه اعلام کرد که احتمالا اطلاعات مشتریان از اکتبر 2016 (مهر 1395) تا مه 2023 (اردیبهشت 1402)در برخی کشورهای آسیا و اقیانوسیه به دلیل یک خطای تنظیم در محیط ابری در دسترس عموم قرار گرفته شده باشد.
به گفته این شرکت، اطلاعات مشتری شامل نام، آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل، و شماره شناسایی و ثبت خودرو است.
شرکت تویوتا موتور پیش از این گفته بود داده های خودروی 2.15 میلیون کاربر در ژاپن یا تقریباً کل پایگاه مشتریانی که از سال 2012 برای پلتفرم های اصلی خدمات ابری آن ثبت نام کرده اند، به مدت یک دهه و به دلیل خطای انسانی در دسترس عموم قرار گرفته است.
این شرکت آن زمان اعلام کرده بود که سیستمی را برای ممیزی تنظیمات ابری، نظارت مستمر تنظیمات و آموزش کامل کارکنان در مورد قوانین مدیریت داده ها، معرفی خواهد کرد با این وجود اکنون داده های مشتری های بسیاری نشت پیدا کرده است./ فارس