رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه: بعد از سال ۱۳۹۷ که خروج برجام اتفاق افتاد وضع مجموع عمومی اداره دولت متاثر شد ساعت ۲۳ امشب آخرین فرصت واریز وجه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران کنسرو ماهی ۱۴ درصد گران شد تغییر محدودیت سقف دارایی اشخاص در گواهی سپرده شمش نقره کندوان و هراز برفی است؛ انسداد ۳ محور فرعی افزایش مجدد قیمت لبنیات صحت دارد؟ ورود مجلس به مسدودسازی درگاه‌های پرداخت رمزارز قیمت طلا در بازار ایران اول بهمن ۱۴۰۳ / سکه در کانال ۵۷ میلیون تومان دوام نیاورد یارانه دی ماه واریز شد مهلت ۲ هفته‌ای بارگذاری یا اصلاح اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان در سال ۱۴۰۳ معاون وزیر کار: ۳۰ درصد از جمعیت ۱۸ تا ۲۴ سال کشور، تحصیلات متوسطه دوم ندارند شرکت گاز: مصرف گاز در تهران به ۱۱۲ میلیون مترمکعب رسید برزیل به گروه کشور‌های شریک بریکس پیوست شرایط دریافت درگاه پرداخت کارگزاران سکو‌های مبادله رمزارز اعلام شد پیمان پولی میان ایران و روسیه عملیاتی شد

واکنش شورای رقابت به اعتراض خودروسازان به قیمت‌ گذاری خودروها

در پی اعتراض شرکت های خودروساز به قیمت گذاری محصولات‌شان, شورای رقابت اعلام کرد: این اعتراض مردود است و روند قیمت گذاری به صورت کارشناسی انجام شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 11
کد خبر: ۱۸۸۷۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ شورای رقابت با استناد به رأی هیئت تجدید نظر این شورا، اعلام کرد: اعتراض خودروسازان به مصوبه 543 خودرویی شورا، مردود است.

 

هیئت تجدید نظر شورای رقابت در تجدیدنظرخواهی اعتراض خودروسازان نسبت به مصوبه 543 شورای رقابت، طی رأی 127/02/ه ت اعلام کرد: درخصوص تجدید نظر‌خواهی شرکت‌های ایران خودرو، مدیران خودرو، آتی موتور، بهمن موتور نسبت به دستورالعمل تنظیم بازار خودرو های سواری نظر به اینکه اولاً؛ به لحاظ اقتصادی، شاخص تمرکز بازار خودرو نشانگر درجه قدرت انحصاری بالا در بازار خودرو است و محدویت های ناشی از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون بودجه سال 1401 کل کشور و قانون ساماندهی صنعت خودرو و ممنوعیت ورود خودرو نیز بر انحصاری بودن این بازار افزوده است.

 

بنابراین در انحصاری بودن این بازار تردیدی وجود ندارد. ثانیاً؛ به رغم ادعای تجدیدنظرخواهان، تعیین شرایط برای متقاضی خرید خودرو، با توجه به قید عبارت "مقدار وشرایط دسترسی به بازار کالاها وخدمات انحصاری"در بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل(44) در حیطه صلاحیت شورای رقابت می باشد. ثالثاً؛ شورای رقابت راساً اقدام به تعیین قیمت ننموده بلکه بر اساس فرمول ارایه شده توسط کارگروه خودرو مبادرت به تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری کرده و استخراج قیمت بر اساس این فرمول را به سازمان حمایت به عنوان نهاد متولی تعیین قیمت ارجاع داده است.

 

شایان ذکر است هیأت تجدید نظر شورای رقابت در این رأی تبصره‌ای با مضمون "کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند وعمر خودرو موضوع پلاک مذکور بیش از 5 سال باشد از ممنوعیت فوق مستثنی هستند" به بند 4 ماده 4 دستورالعمل 543 شورای رقابت الحاق داشته است./ تسنیم

ارسال نظر