تلفات سنگین اوکراین در ضدحمله علیه روسیه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تلفات سنگین اوکراین در ضدحمله علیه روسیه

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش داد که اوکراین در ضدحملات خود علیه روسیه احتمالاً متحمل تلفات سنگینی شده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 13
کد خبر: ۱۸۹۱۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از تحلیلگران نظامی گزارش داد که با وجود امتناع اوکراین از اعلام تلفاتش در ضدحملات، احتمالاً نیرو‌های این کشور متحمل تلفات سنگینی شده‌اند.

در این گزارش آمده است که احتمالاً حملات نیرو‌های نظامی اوکراین به سنگرها، پناهگاه‌های زیرزمینی و میدان‌های مین روسیه تلفات سنگینی به این نیرو‌های اوکراینی وارد کرده باشد.

نیویورک‌تایمز تصریح کرد که با وجود تلفات انسانی و خسارات تسلیحاتی تأیید شده، اوکراین هنوز ادعای دستاورد بزرگی در این ضدحملات نداشته است.

بر اساس این گزارش، اوکراین پس از یک هفته نبرد با نیرو‌های آموزش‌دیده در غرب و تسلیحات و تجهیزاتی که به تازگی از کشور‌های غربی دریافت کرده، تنها توانست هفت روستای کوچک را از کنترل نیرو‌های روسیه خارج کند.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد که سربازان اوکراینی از چهارم ژوئن در اجرای ضدحمله خود علیه مواضع روسیه به مشکل خورده و متحمل خسارات انسانی و تسلیحاتی شده‌اند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ششم ژوئن گزارش داد که اوکراین تنها در سه روز، ۳۷۱۵ تن از سربازان خود را در نبرد با نیرو‌های روسیه از دست داد.

خبرگزاری تاس به نقل از خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که غرب نیز اذعان کرده تلفات نیرو‌های اوکراینی در این جنگ چشمگیر بوده است.

درعین‌حال، روزنامه‌های پولتیکو و نیویورک‌تایمز در گزارش‌هایی مجزا به نقل از تحلیلگران جنگ اوکراین اعلام کرده‌اند که سرنوشت کمک‌های آتی غرب به کی‌یف، به نتیجه ضدحمله‌ای بستگی دارد که اوکراین از ماه‌ها پیش در تدارک آن بوده است.

اگر اوکراین نتواند دستاورد چشمگیری از این ضدحملات کسب کرده و آن را در قالب نوعی پیروزی معرفی کند، احتمال دارد که کمک‌های تسلیحاتی غرب که از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ این کشور را سر پا نگه داشته، قطع شود.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود اظهار کرد که غرب تنها در صورتی ضدحملات اوکراین را موفقیت‌آمیز قلمداد خواهد کرد که یا مناطق کلیدی که در خلال جنگ به کنترل روسیه درآمده، پس گرفته شود؛ یا اینکه ضربه‌ای «مهلک» به روسیه وارد شود که کرملین را وادار به بازنگری در ادامه جنگ کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در این جنگ یا حمله قبلی در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیرو‌های روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد. کرملین، اما می‌گوید صلح زمانی ممکن خواهد بود که اوکراین به کشوری بی‌طرف بدل شده، قید عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را زده و حاکمیت روسیه بر مناطق تصرف‌شده را به رسمیت بشناسد. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده