به گزارش راهبرد معاصر، شرکت آمازون اعلام کرد که خدمات ابری ارائه شده توسط واحد خدمات وب آمازون (AWS) پس از یک اختلال بزرگ در روز سهشنبه که وبسایتهای اداره حمل و نقل متروپولیتن نیویورک و بوستون گلوب را تحت تأثیر قرار داد، در حال بهبود هستند.
آمازون چندین ساعت پس از اینکه Downdetector.com شروع به نمایش گزارشهای قطعی کرد، گفت بسیاری از سرویسهای خدمات وب به طور کامل بازیابی شدهاند.
بر اساس تحقیقات انجام شده در سال گذشته از شرکت ابری دیتاداگ، بیش از نیمی از سازمانهایی که در فضای ابری فعالیت میکنند، از سرویسهای لامبدا یا رقیب، معروف به فناوری بدون سرور استفاده میکنند.
گزارشهای قطعی Downdetector پس از عبور از 12هزار در اوایل روز به کمتر از 800 کاهش یافت. این اختلال از نظر زمانی و وسعت کوچکتر از اختلالی بود که شرکت در سال 2017 در سرویس میزبانی داده موسوم به آمازون S3 متحمل شد.
واحد خدمات وب آمازون لامبدا سرویسی است که به مشتریان اجازه میدهد برنامه های کامپیوتری را بدون نیاز به مدیریت سرورهای زیربنایی اجرا کنند.
این قطعی همچنین بر خدمات سیستم خطوط هوایی ساوت وست ایرلاینز، سایت ورج و ایپی تأثیر گذاشت. خطوط هوایی دلتا نیز اعلام کرد که وب سایت آن با مشکلاتی مواجه است، اما نگفته که مربوط به قطعی واحد خدمات وب آمازون است یا خیر. به گفته Downdetector، سایر خدمات آمازون مانند آمازون موزیک و الکسا نیز تحت تأثیر قرار گرفتند.
آمازون آخرین قطعی بزرگ خود را در دسامبر 2021 تجربه کرد، زمانی که اختلالات در سرویس های ابری آن به طور موقت پلتفرم های پخش نتفلیکس و دیزنی پلاس و رابینهود و وب سایت تجارت الکترونیک آمازون را از بین برد./فارس